Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vriendin had mn kleren aan

lous2
6 jaar geleden

Hallo hier mijn 2de droom, ik droomde dat ik in een bus zat onderweg naar ergens geen idee waar(denk de airpoort) daar zat mijn vriendin ook in met haar vriend. het viel me op dat ze mijn kleding aan had, ik keek naar haar en vond het raar en werd een beetje boos, want ze had dit niet aan mij gevraagd. wat me opviel en waarschijnlijk het meeste boos maakte waren mijn schoenen(in het echt heb ik die schoenen niet hoor, maat in de droom waren het mijn schoenen) ik vond dit echt niet leuk en besprak dit met een ander meisje dst ook in de bus zat, ik legde haar het uit dat ik het niet vond kunnen dat ze dit niet had gevraagd.. waarop die vriendin antwoorde ja vibd ik ook niet ik! En ze heeft nu ook opeens een tongpiercing(ik heb ook pas een tong piercing, dus het komt over of zij mij met alles nadeed)Dus ik dacht ik zeg het tegen haar. Dus ik zei tegen haar: je had best kunnen vragen,ik vind het niet erg maar vraag het voordat je zomaar mn kleding pakt en ze zei niks en gaf zo een lach en lueo snel door met haar vriend de etos in. Ik stond vol verbazing te kijken, en daar kwam mn broer uiteraard vertelde ik het ook aan hem, en hij zei ze heeft nog net niet je onderbroek aan(sarcasme)en toen schrok ik wakker weet iemams wat dit betekend?

6 jaar geleden
Beheerder

Het is altijd het ego dat meen eigendommen te bezitten.
In dromen is helemaal niets je eigendom.
Iemand die teveel op je lijkt is waarschijnlijk een onderdeel van jezelf.
Waarom zou die jouw toestemming nodig hebben?

Sommige mensen bezitten zo weinig zelfbesef dat ze het van anderen lenen.
Dat is pronken met andermans veren.\
Ze zijn nog niet geïndividualiseerd.
Dan kan confluentie voorkomen waarbij de grenzen verbleken en men een geheel met een ander lijkt te zijn.
Zoiets kan b.v. veel voorkomen tussen moeder en dochter.
De noodzakelijke separatie is dan niet voltrokken (navelstreng doorknippen)