Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Parachute & zeilboot

Dichterbij
6 jaar geleden

Goedemorgen,

Vannacht droomde ik dat ik op het strand was en op een steiger (of elektriciteitsmast) stond toen mijn ex tijdens het parachute springen vlak langs kwam landen, gevaarlijk dichtbij. Hij kwam niet handig aan land. De zee spoelde over de grond waar hij moest landen en kwam bijna knel te zitten tussen de steiger. Ik vond het allemaal heel spannend en ik bedacht me dat ik never nooit alleen ga parachute springen.
Een vriendin van me schoot hem te hulp. Ik was op de een of andere manier erg bang dat ze haar hoofd zou stoten en blies een opblaasbare beschermingsband voor haar hoofd op. Hoe dat verder afliep weet ik niet.
Een volgend moment keek ik vanaf het strand toe naar een mooie maar zeer primitieve zeilboot die vlakbij de kust lag. gemaakt van hout en riet.

Dichterbij
6 jaar geleden

Oja... Zijn parachute was wit van kleur.

6 jaar geleden
Beheerder

Een elektriciteitsmast wijst op spanning en stress.
Een steiger wijst op een veilige plaats of een stellage bij een bouw.
Kan ook een technisch beeld zijn iets construeren, iets kil en mechanisch, lelijke staketsels, kille relatie.

De ex komt te landen, hij had als Icarus te hoog in zijn bol of moet eens leren aarden en de realiteit aanvaarden.
De kans bestaat dat hij in de hoogspanningsmast terecht komt.
Hij landt waar de zee het land heeft overspoelt, dat wijst op een te grote invloed van het onbewuste. (Ook water en vuur/elektrisch als tegenstellingen)
Vraag mij af waarom die vriendin een opblaasband om zou moeten hebben?
Heeft zij het wellicht ook te hoog in het hoofd? (inflatie)
Dan zie je die mooie boot en waarom zou je niet het avontuur aangaan als de zee het land overspoelt om deze reddingsboot als ark van Noach te gebruiken? Het geeft iets aan van een misschien primitief maar wel vrij begin voor jezelf.
Zeilen heeft te maken met wind en dus de geest die je voortdrijft. Je zweeft niet zoals je ex in de wolken.

Dichterbij
6 jaar geleden

Een elektriciteitsmast wijst op spanning en stress.

Klop ja.

De ex komt te landen, hij had als Icarus te hoog in zijn bol of moet eens leren aarden en de realiteit aanvaarden.

Klopt goed.

Hij landt waar de zee het land heeft overspoelt, dat wijst op een te grote invloed van het onbewuste.

Als een kip zonder kop? Je enkel en alleen door je gevoel laten leiden? Dat klinkt meer als mij. Mijn ex is juist erg rationeel. Misschien zegt dit deel van de droom meer iets over mij.

Dan zie je die mooie boot en waarom zou je niet het avontuur aangaan als de zee het land overspoelt om deze reddingsboot als ark van Noach te gebruiken? Het geeft iets aan van een misschien primitief maar wel vrij begin voor jezelf.

Ja zou kunnen idd. In het deel van de parachute sta ik zelf ook niet met beide benen op de grond. Wanneer ik de boot zie, sta ik wel met mijn voeten in het zand..

Zeilen heeft te maken met wind en dus de geest die je voortdrijft. Je zweeft niet zoals je ex in de wolken.

Ja mooi...!

Ik ben juist sinds kort in verwarring met mijn gevoel.. Misschien en teken dat ik me meer door mijn geest zou moeten laten voortdrijven...

6 jaar geleden
Beheerder

De steiger en elektriciteitsmast zijn kunstmatige constructies en staan dan ook voor rationele niet gevoelsmatig geleide bedenksels.
Iets in de steigers zetten is iets steunen dat niet op eigen benen kan staan. Het is een ivoren toren.
Maar wel met stress. Ook hoogtevrees.
Vrouwen blijven bij voorkeur liever op de grond omdat daar het leven zich afspeelt en niet in de wolken.
Alhoewel sprookjeshuwelijken wel roze wolken zijn.

Alleen parachutespringen is de sprong in het diepe wagen. (het leven)
Maar een parachute blijft nooit lang zweven.
Als je dan in het moeras landt omdat de zee er drijfzand van heeft gemaakt....................
Kun je beter in dat bootje stappen toch?

Dichterbij
6 jaar geleden

Een heel goed punt!

Mijn ex had het idd hoog in zijn bol. Hij landt zomaar opeens ook weer in mijn leven. Hij waagt de sprong in het diepe, dat klopt, maar ik ga er niet in mee.. die band om het hoofd... misschien ben ik bang mijn kop te stoten en niet meer helder kan denken. Want zo stevig sta ik niet...Ik hang daar verstrikt tussen rationele bedenksels of onder spanning. Ik kan niet op eigen benen staan. Ik kan niet aarden, want ik raak overspoeld door mijn gevoel.. dit klopt wel echt. Geeft allemaal mijn gevoel heel goed weer..

En dan is daar het bootje.. die me de kans geeft om eraan te ontsnappen. Om me niet te laten overspoelen die het gevoel, maar om met respect voor mijn gevoel mijn verstand te gebruiken..

Dankjewel voor het helpen lezen van mijn droom.

6 jaar geleden
Beheerder

De band om het hoofd zou een reddingsboei kunnen zijn.
Wellicht is het juist dat verstand dat je kan helpen te overleven?
Drijfzand is onzekerheid en angst, het is geen vaste grond onder de voeten voelen.
Maar jij hebt een keus, namelijk het bootje.