Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

2 vreemde dromen...

MorganG
19 november 2008

Ik heb 2 vreemde dromen gehad vanacht:

de 1e droom: dat ik in een winkel was waar ze al helemaal in kerstsfeer waren. Ineens zie ik daar de man waar ik al een tijdje een oogje op heb. Als 2 kleine kinderen zette we de winkel op stelten.

De 2e droom:
ik at bedorven vlees!

19 november 2008

Hoi Morgan.

Wie in de droom bezig is met kerstversiering wil het in het waakbestaan gezellig maken en even de dagelijkse sleur doorbreken. Toch staat de droom ook voor een steeds weer terugkerend patroon dat we moeten doorbreken. Dat is zeker het geval als we in de droom met tegenzin versieren. Vieren we in de droom kerstmis met anderen dan hebben we in het waakbestaan de behoefte aan gezelschap en huiselijk geluk.

Wie in de droom in een winkel binnengaat en niet weet wat hij moet kopen is in het waakbestaan besluiteloos en begint aan dingen zonder zich goed voor te bereiden.

De kennissen in de room staan symbool voor hulp en gedeelde meningen. Zijn de kennissen in de droom goedgezinde mensen dan staan we in het waakbestaan niet alleen in onze mening. Zijn de kennissen in de droom hulpvaardig dan kunnen we ook in het waakbestaan rekenen op hulp.

De twee staat voor tegenstellingen, voor goed en kwaad. De twee symboliseert dus de obstakels die we op ons levenspad tegenkomen.

Kinderen kunnen ook het symbool zijn voor groei, maar ook dit kan positief en negatief worden uitgelegd. Het is niet te zeggen hoe het kind zich zal ontwikkelen. Toch staan kinderen ook symbool voor nieuwe mogelijkheden en ontwikkelingen die ons totaal kunnen veranderen.

Tweede droom.

Een heel enkele keer is het een relatie die bevroren wordt. We zouden er goed aan doen om onze gevoelens levend te houden en datgene wat we lief hebben meer te koesteren.

Wie in de droom vlees eet heeft in het waakbestaan te kort aan iets. Het in de droom eten van vlees moet op die manier ons geestelijk tekort aanvullen.

Het kan ook een waarschuwing zijn dat we juist beter op zouden moeten letten, want eerlijk is eerlijk het eten van vlees is tegenwoordig niet altijd meer even veilig te noemen.

Zo maar weer misschien kan je er wat mee.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024