Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Golven

Ce
6 jaar geleden

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik sinds het opstaan last van een depressief en zwaar gevoel..
Ik weet niet precies waardoor..
Ik werd er echt wakker mee.
Beetje doelloos en kijkend naar de toekomst.
Zonder ook maar enige idee te hebben hoe deze er uit gaat zien. Welke studie? Welk werk? Etc.. volgende week 18 , dan 'begint' het leven..

Hoe dan ook, misschien dat de droom hier mee te maken heeft.

Ik droomde dat ik rondfietste in de wijk waar ik tot mijn 9de woonde.
Ik zag beelden van de tuin en de grote boom die daar stond.

(Ook had ik weer contact gemaakt met mijn narcistische vriend, het leek weer goed maar bijna direct daarna begon hij te dreigen etc, ik wilde hem alsnog helpen want hij zei dat hij weer zelfmoord wilde plegen. Het leek heel echt...

(Toen ik wakker werd dacht ik: gelukkig was dat een droom, ik neem nooit meer contact op met hem (nu 2 weken geleden dat ik de vriendschap verbroken heb)).

Later leek het alsof er werd doorgespoeld.
Ik zat op de middelbare school op een dag in de winter. De school was verlaten. Alleen mijn ouders en ik zaten in een lokaal.
We keken naar buiten en we zagen 2 mensen (een man en een vrouw) lopen door de sneeuw. Het sneeuwde heel erg hard.

Ik sliep op school en de volgende ochtend keek ik naar buiten, de zon kwam net op en de sneeuw lag mooi op een heel groot weiland.. er was veel gevallen.
Echter zag ik ook dat er al veel aan het smelten was. Plassen water op asfalt...

Vervolgens 'zweefde' ik door de lucht en ging ik in een paar seconde van Nederland naar een land aan de middelandse zee.. (misschien weer Griekenland?)
Ik zag tijdens de reis het landschap veranderen en ik zag treinsporen door onbewoonde gebieden gaan.
Toen ik aankwam zat ik aan een kade aan de zee.
Het was warm maar er stond veel wind.
Er zat een koppel vlakbij mij op de kade.

Er waren erg hoge golven.
Het water was mooi helder en blauw.
Het was rustgevend maar aan de ene kant werden de golven steeds wilder.
Ik werd door de laatste golf naar achteren gesmeten.

Toen werd ik wakker met dat gevoel..
Hele dag vastgehouden..

Erg benieuwd wat de droom kan betekenen..
Alvast erg bedankt,

Groetjes Ce

6 jaar geleden
Beheerder

[quote]Ik droomde dat ik rondfietste in de wijk waar ik tot mijn 9de woonde.
Ik zag beelden van de tuin en de grote boom die daar stond.[/quote]

Je hangt aan het verleden. Regressie om de toekomst te vermijden. Levensangst, het grote avontuur niet aandurven.

[quote](Ook had ik weer contact gemaakt met mijn narcistische vriend, het leek weer goed maar bijna direct daarna begon hij te dreigen etc, ik wilde hem alsnog helpen want hij zei dat hij weer zelfmoord wilde plegen. Het leek heel echt...

(Toen ik wakker werd dacht ik: gelukkig was dat een droom, ik neem nooit meer contact op met hem (nu 2 weken geleden dat ik de vriendschap verbroken heb)).[/quote]

Laat je niet manipuleren je bent niet verantwoordelijk voor zijn stemming, hij moet zelf hulp zoeken.
Raad geven is een een raad accepteren is zijn zaak. Neem het niet op je, je wint er geen punten mee.
Met een narcist kun je geen vriendschap onderhouden want ze houden alleen van zichzelf. (egocentrisch)
Hij wil je eenvoudig binden.

[quote]Later leek het alsof er werd doorgespoeld.
Ik zat op de middelbare school op een dag in de winter. De school was verlaten. Alleen mijn ouders en ik zaten in een lokaal.
We keken naar buiten en we zagen 2 mensen (een man en een vrouw) lopen door de sneeuw. Het sneeuwde heel erg hard.[/quote]
De winter en de sneeuw wijzen op kilte, gebrek aan liefde, bevroren leven, stagnatie.
Sneeuw kan een uiting zijn van maagdelijkheid en een nieuw begin dat nog onder de oppervlakte broedt. De aarde verzameld krachten.

[quote]Ik sliep op school en de volgende ochtend keek ik naar buiten, de zon kwam net op en de sneeuw lag mooi op een heel groot weiland.. er was veel gevallen.
Echter zag ik ook dat er al veel aan het smelten was. Plassen water op asfalt...[/quote]
Gelukkig is de kilte aan het afnemen de lente breekt aan. Asfalt is een beeld van zwartheid/ depressie/ Saturnus. Staat in scherp contrast met de witte sneeuw.
Zwart/wit was naast rood de oude kleurschakering in de alchemie. Rood is natuurlijk de liefde, het vuur, de ontdooiing.

[quote]Vervolgens 'zweefde' ik door de lucht en ging ik in een paar seconde van Nederland naar een land aan de middelandse zee.. (misschien weer Griekenland?)
Ik zag tijdens de reis het landschap veranderen en ik zag treinsporen door onbewoonde gebieden gaan.
Toen ik aankwam zat ik aan een kade aan de zee.
Het was warm maar er stond veel wind.
Er zat een koppel vlakbij mij op de kade.[/quote]

Griekenland komt weer eens voor, daar moet je wel iets bijzonders mee hebben.
Treinsporen geven keuzes aan maar het zijn wel vastgelegde trajecten.
Onbewoonde gebieden in jezelf moeten nog ontdekt worden.
Nieuwe wegen kunnen zich vormen. (Denk aan het asfalt.)

[quote]Er waren erg hoge golven.
Het water was mooi helder en blauw.
Het was rustgevend maar aan de ene kant werden de golven steeds wilder.
Ik werd door de laatste golf naar achteren gesmeten.[/quote]
De zee is daar zeker mooi blauw maar ook verraderlijk.
Soms is de zee wild en stormt het. Het onbewuste is vol energie en stroming.
Emoties maken het water onrustig maar het is wel water en geen ijs of sneeuw.
Grieken zijn opgewekt en vrolijk, maar ook koppig en moedig, traditioneel. De sfeer is dus ontspannen te noemen.