Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom over bijen en fruitvliegjes :S

chilli
16 jaar geleden

hallo,
ik wou vragen of jullie weten wat mijn droom van vannacht zou kunnen betekenen.
als eerste moet ik zeggen dat ik fruitvliegjes in mijn huis heb, daar ben ik gisteren veel mee bezig geweest. dat ik daar over droomde vind ik dan ook niet gek.
maar ik heb echt heel de nacht, keer op keer gedroomd dat mijn huis echt zwart zag van de vliegjes. niet helemaal, maar iedere x een gedeelte zag echt helemaal zwart. ook toen ik mijn auto instapte was die zwart vanbinnen van de vliegjes. daarna was ik bij een vriendin van mij, en ook daar waren bepaalde gedeeltes zwart van de vliegjes. ik voelde me heel schuldig, want het was mijn schuld dacht ik. waarschijnlijk waren die vliegjes door mij daar gekomen, dacht ik althans.
daarna was ik weer thuis, en ging ik met een stofzuiger alle vliegjes opzuigen. ik deed een kastje open, en die zat helemaal vol met hele grote bijen. het stomme was dat ik dat niet door had, ik dacht dat het gewoon de vliegjes waren dus die ging ik ook op zuigen. tussen de bijen (waarvan ik toen dus nog dacht dat het vliegjes waren :S) zaten ook allemaal eitjes, best groot, langwerpig (ovaal) en wit. die zoog ik ook mee op. toen zat de buis van de stofzuiger helemaal verstopt door de bijen, dus ging ik naar buiten en haalde de buis van de stofzuiger af. de bijen leefden nog, dus ik was bang. toen vertelde iemand me dat het geen gewone bijen waren, maar een nieuwe soort, heel agressief, en ze hadden een dikker achterlijf en de achterste poten waren veel groter, ze waren aan het evoluueren waardoor ze meer op een mens gingen lijken :S
ik weet nog dat ik ontzettend bang was voor de bijen. ik heb een imker gebeld die de bijen weg zou gaan halen.
ik weet echt niet wat ik er van moet maken, vind het zo'n enorm rare wazige droom!

16 jaar geleden

Hoi Chilli,

Jouw persoonlijke ruimte, je lichaam (huis) en de manier waarop je je levenspad bewandelt (je vervoermiddel, je auto), zijn vervuild, zwart van de vliegjes. Vliegen vertegenwoordigen iets negatiefs in je leven. Jouw huis, je lichaam, is er helemaal door vervuild en je neemt het overal mee naartoe. Het gaat waarschijnlijk om een gedragspatroon, een gewoonte. Wat beschouw je nu als negatief in de dingen die je doet, gewoonten die je hebt?
Die vriendin kan staan voor je eigen vrouwelijke kant, je gevoelskant, die last heeft van het zwarte. Maar de droom kan ook zeggen dat het je persoonlijke relaties, je vriendschappen negatief beïnvloedt. Wat dat is, heeft te maken met die bijen, want die kom je tegen als je echt aandacht gaat besteden aan de vliegen.
In de droom ga je aan het stofzuigen, wat op zich prima is. Je probeert je gedrag te veranderen. Maar je stuit, zonder het te merken, op iets dat mogelijk agressief is. Een bij is een insect dat inderdaad een agressieve kant heeft, maar ook voedend is voor de mens en ondergeschikt aan onze behoeften. Kortom, je wilt van een gedragspatroon af, maar als je goed kijkt, heeft het ook nut voor je. De eitjes zeggen hetzelfde: een ei is een vruchtbaarheidssymbool en staat dus voor je potentieel. Wit is altijd een positief symbool in dromen.
Ik denk dus dat je droom zegt dat je van je agressie af wilt. Misschien heb je soms woedeuitbarstingen die je zelf onderdrukt. Maar als je dergelijke emoties gaat onderdrukken, raakt alles verstopt, dan blokkeer je je levensstroom. Het hoort bij je, maar de energie moet wel op een plek terecht komen waar deze thuishoort. Daar roep je in de droom hulp bij in, van de imker. Waarschijnlijk heb je in je dagelijks leven een bepaalde agressie die je echt nodig hebt in je leven, die voedend is voor je, maar die nu nog een te grote negatieve bijwerking heeft. Roep daar dus hulp bij in.

chilli
16 jaar geleden

onwijs bedankt voor de reactie!
dat had ik er echt nooit uit kunnen halen!
ik moet hier even over nadenken ;)
kijken of ik alles goed begrijp en kan plaatsen, zodat ik er wat mee kan.
nogmaals bedankt!

sowita
8 jaar geleden

Ik heb over een hele groep bijen gedroomt maar mijn oom die al overleden is was ze aan t bestrijden

8 jaar geleden
Beheerder

Bijen zijn een beeld van reïncarnatie of wederopstanding.
Ze conserveren en zijn een bezwering tegen het kwaad.
Bijen zijn nuttig en normaal gesproken ongevaarlijk.
De bij is over het algemeen een zeer positief beeld.
In Egypte werden de doden wel begraven met talloze gouden bijen.
Het is ook het lievelingsinsect van b.v. Artemis en nog vele andere vrouwelijke godheden.
Komt over de hele wereld voor. De honing wordt vereenzelvigd met de godendrank (Ambrosia)
Is vooral een Zonnesymbool.
De oom is dus nogal dom bezig lijkt mij.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024