Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Tsunami en nog meer.

Ster
16 jaar geleden

Hoiii,

vanacht had ik een hele lange droom, het voelde egt ontzettend ECHT aan! Toen ik wakker werd dacht echt wat heb ik meegemaakt etc. en was er veel mee bezig.

Ik was op school het was avond, we gingen eten met de klas was heel gezellig ik voelde alleen een bepaalde druk. Daarna ging ik naar huis welk huis weet ik niet meer, het huis waar ik vroeger heb gewoond volgensmij, er waren toen tsunami's neit grote maar kleintjes steeds die heel hard wel waren en steeds op een andere plek tevoorschijn kwamen. Ik keek uit het raam en probeerde te vechten om niet mee gesleurd te worden. Een hele tijd daarna kwammen mijn moeder een haar vriendin er ook achter die stonden bij de voordeur ik gingn daar ook heen en zag weer een tsunami komen ik bleef alleen achter daar en hield de deur tegen. Opeens was ik in een ander land, zonnig strand veel mensen, in de zee ook. Ik was ook in de zee, en voelde dat de zee wegtrok, niemand had dit door ik rende er uit en schreeuwde zo hard ik kon: Tsunami weg allemaal snel.. Ik rende naar een soort vakantie achtig park met grote huizen waar ik me verschuilde, mijn moeder, oma, vriendinnen etc waren daar ook heel raar. Er kwamen steeds weer tsunami's ik deed er van alles aan om niet te worden gepakt, na een lange tijd vechten is het me gelukt. Het rare is somige mensen zwemde gewoon in het water toen, het was helemaal groen met wit schuim ofzo.. er was ook een teller met aantal doden nu, het stond op 20.000-23.000 daar tussen in. Er was een man die wilde nog meer mensen vermoorden, met een boot wou hij ergens doorheen varen zodat er meteen weer in de 48.000 mensen omkwamen, dat werd tegengehouden op de laatste seconde toe. Ik klom in een boom heel snel en toen stond die boot voor me en verrandere toen in een kleine dikke palmboom? heel raar! Daarna ging ik uit de boom en klaarde de mist een beetje op en zag ik nieuw land, wat dus is verschoven door de tsunami ofzoiets, ik zag de lichtjes. Het was beetje heuvelachtig met veel weide en er liepen paarden en nog wat. Vervolgens gingen ik en de overlevende weg we trokken door een soort van bos zag er dood uit met paar bomen, uitzicht was er niet. Er liepen wel geiten bij.

Veder weet ik niet hoe de droom is afgelopen, ik heb het zo goed mogelijk uitproberen te leggen. Hoop dat jullie mij hierover wat kunnen vertellen.

Groetjes, Ster

16 jaar geleden

Hoi Ster,

Als je droomt over school, valt er vaak wat te leren. Bij jou gaat dat over water, de tsunami's. Water symboliseert je gevoelens, je emoties, daar vlucht je nu voor, die probeer je buiten de deur te houden. De problemen hebben te maken met het huis waar je vroeger hebt gewoond. Het huis is je lichaam en daar laat je mensen binnen - familie, vriendinnen - waarna de problemen beginnen. Omdat het gaat over het huis van vroeger, kan het zijn dat het gaat om een patroon dat al langer bestaat. Wordt de druk te groot, kan je het niet meer houden, dan verlaat je je huis en ben je plotseling in een ander land. Je verliest het contact met je lijf en je stopt met voelen. Maar de gevoelens blijven je achtervolgen, de tsunami's komen steeds terug en jij denkt dat al die gevoelens slachtoffers maken.

Als je goed kijkt naar het water, is het groen en wit. Groen is de kleur van harmonie, wit van puurheid, van zuiverheid, vaak van de oplossing voor je problemen. De droom zegt dus dat je moet stoppen met vechten tegen emoties.

Die boom, dat is jouw leven, hoe jij met je wortels in de aarde staat. Als je in de droom een plek zoekt en kijkt wat er op je af komt, blijkt die boot (een vaartuig waarmee je op de golven van je gevoelens vaart) te veranderen in een andere boom. Je bent dus voor niets gevlucht, die gevoelens gaan over een verandering, vernieuwing in je leven. Je merkt dat de watervloed op een gegeven moment vanzelf stopt en dan trekt de mist op. Dan ga je het weer helder zien: alles wat je nu eng en moeilijk vindt, blijkt onderdeel van een verandering die helemaal niet angstaanjagend is. Maar daarvoor moet je wel leren met al die emoties om te gaan. Want die heb je nu nog figuurlijk het bos ingestuurd en dat is een plek waar geen leven is. Als je dus een deel van jezelf ontkent, hou je het idee dat je overspoeld wordt, blijf je wegrennen voor je gevoel en hou je de verandering tegen die juist heel positief is. Dus vind je eigen plek, kijk rustig wat er op je af komt. Je hoeft er niet voor te vluchten.

mgls61
13 jaar geleden

Er komt een tsunami in augustus 2011 zeg ik en ook Jomasnda!! Dus maak dat je wegkomt uit West Nederland! ik voel 25 augustus!! In Zlimburg ben je veilig.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024