Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Ik heb gedroomd dat mijn moeder aan het bellen was met mijn opa (haar vader),
daarna was mijn moeder met mijn vader aan het praten.
Wat ze net zeiden weet ik niet, maar op een bepaald moment hoorde ik mn ma zeggen 'Dat is altijd hetzelfde.'
Ik dacht dat het over mijn oma ging, dat ze weer problemen had met haar drank probleem (heeft ze in het echt ook, is meestal een periode vn 5-8dage dat ze zichzelf.. volzuipt zeg maar, de laatste was net achter de rug).
De dag erna belde mijn opa nog eens, na het telefoontje hoorde ik mijn moeder zeggen 'Ik heb te lang geslapen, ik heb te lang geslapen..' ze herhaalde het, vaak, heel de dag door..
En dan drong het door me door (nu ja een vermoeden), mijn oma is dood, gestorven aan een teveel aan alcohol.. Mijn moeder voelde zich heel de dag door slecht (wat wel normaal is..)
Maar ik vraag me af of mijn droom een betekenis heeft?
Hoi Mintje,
Die droom gaat vermoedelijk over een familiepatroon. Als grootouders verschijnen in dromen, wijzen ze daar vaak op: oma's en opa's kunnen zien hoe de manier waarop ze hun kinderen hebben opgevoed uitwerkt op hun kleinkinderen. Ze zien wat er fout gaat. Bij jouw droom heeft het te maken met verdoving, over een middel dat je bewustzijn vertroebelt. Slapen zegt hetzelfde: als je slaapt, zie je de werkelijkheid niet. Je grootouders en je moeder in de droom vertellen je waarschijnlijk dat hun gedrag en problemen zijn doorgegeven aan jou. De invloed van een moeder op de manier waarop je zelf je leven vorm geeft, is nu eenmaal groot. En zij heeft haar problemen weer geleerd van haar moeder.
Dus je droom waarschuwt je: je moeder ontdekt in de droom dat ze slapend is geweest voor wat haar eigen moeder haar heeft doorgegeven aan gedragspatronen. Nu is het zaak voor jou dat je jezelf niet verdooft, dat je niet blijft slapen, maar kijkt waar jij hun patronen in je eigen leven terugziet. Anders kom je ook in een situatie waarin je je de hele dag slecht voelt of anders je gevoel over je dagelijks leven verdooft met een of ander verdovend middel. Succes ermee.
K bdankt :),, maar wat bedoel je met ' maar kijkt waar jij hun patronen in je eigen leven terugziet' ?:s
Dat je hetzelfde reageert op bepaalde situaties als je moeder en haar moeder. Je schrijft dat je moeder zich altijd slecht voelt. Je oma blijkbaar ook, want anders zou ze niet zoveel drinken. Mensen met een drankprobleem hebben altijd gevoelens die ze willen wegdrinken. De droom wil dat je nadenkt over de vraag hoe jij omgaat met nare gevoelens. Doe je iets vergelijkbaars als je moeder of je oma?
Ok, hartelijk dank :D
Droominfo, © 2024