Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

ouders en zwangerschap

Jo
16 jaar geleden

Heel raar, ik droomde vanacht dat mijn ouders me vertelden dat mijn moeder (55 jaar) zwanger was. En dat m'n ouders me helemaal blij vertelden dat een "ongelukje" kan gebeuren... Nu ben ik zelf 25 jaar en al een aantal jaar de deur uit, maar ik was zó boos in m'n droom. Dat ze dat het kind niet aan kunnen doen (gezien hun leeftijd) e.d. En ik verweet hen dat ze op die manier ook geen opa en oma zouden kunnen zijn (ondanks dat ik nog geen kinderen heb, maar ze wel erg graag wil hebben), omdat ze dan zelf nog in "de luiers" zouden zitten. En dat als ze dan zo nodig een kind in huis hadden willen hebben, ze gewoon maar daarop hadden moeten wachten (het moment dat ze dus opa en oma zouden worden). Ook zeiden m'n ouders doodleuk toen ik over mijn aanstaande bruiloft begon, dat ze dus nu niet waarschijnlijk niet kunnen komen, vanwege de zwnagerschap/bevalling rond die tijd.
Ik ging echt helemaal uit m'n dak in m'n droom, iets wat ik normaal gesproken ook niet snel zal doen (maar zo boos en machteloos voelde ik me dus). En al met al heb ik echt een heel raar gevoel over m'n droom, en zou ik graag willen weten wat het allemaal zou betekenen?

16 jaar geleden

Hoi Jo,

Waarschijnlijk vertelt de droom dat je je bewust wordt van iets in jou dat je van je ouders hebt geerfd. Iets in je gedrag dat je moeder ook altijd zo doet en waar je niet blij mee bent. Het is haar 'kind' in jou dat je zo boos en machteloos maakt. Het patroon waar je last van hebt betreft je beide ouders en het maakt je boos op hen. Maar in feite zit het conflict in jou. Dat je het in verband brengt met je huwelijk geeft, denk ik, aan dat je de tegenstelling die je in jezelf ervaart, moet oplossen. Dat het nu een zwangerschap is in de droom, geeft waarschijnlijk aan dat je nog niet precies inzicht hebt in hoe de opvoeding van je ouders jou beïnvloed heeft. Maar het wordt wel duidelijk.