Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
droomde laats over een vliegtuigongeluk wat ik zelf zag...ik stond in een open veld...en zag in de verte dat het vliegtuig craschte...weet dat in dat vliegtuig mijn collegas zaten waar ik op stond te wachten...nadat ze allemaal gevonden waren zag ik een kerk voor me met allemaal de doodskisten allemaal op mekaar gestapeld...nadat de dienst afgelopen was...gaf ik iedereen wat weg ging een armbandje met steentjes erin en een briefje....maar het gekke was...in mijn droom werd ik paar x wakker ,ben opgestaan naar het toilet gegaan enzo en als ik verder ging slapen ging dezelfde droom weer verder...vond het best akelig...dit komt trouwens vaker voor..hoe kan dit...en wrm herriner ik me deze droom zo goed....groetjes ester....
Hoi Ester.
Het is van belang of we neerstorten met b.v. een vliegtuig, of dat we neerstorten terwijl we zelf als een vogel vliegen. In ieder geval wijst neerstorten altijd op verliezen in ons waakbestaan. Storten anderen in de droom neer dan kan dit een aanwijzing zijn voor de soort verliezen die we zullen ondervinden.
Kennissen of colega,s De kennissen in de room staan symbool voor hulp en gedeelde meningen. Zijn de kennissen in de droom goedgezinde mensen dan staan we in het waakbestaan niet alleen in onze mening. Zijn de kennissen in de droom hulpvaardig dan kunnen we ook in het waakbestaan rekenen op hulp.
De kerk is het huis van bezinning en hoop. Om die redenen dromen ook niet gelovigen vaak van een kerk. Als we in de droom een kerk willen bezoeken maar we er geen toegang toe kunnen krijgen dan hebben we in het waakbestaan te maken met conflicten die we geheel zelf op zullen moeten lossen. Zitten we in de droom in de kerk dan zijn we in het waakbestaan op zoek naar rust en evenwicht.
Evenals de dood heeft ook de doodskist die in de droom verschijnt maar weinig met een lichamelijke dood te maken. Is de kist gesloten dan moeten we ons voorbereiden om afscheid te nemen van een persoon of een beroepsbetrekking.
Volgens sommige droomuitleggers staat een armband symbool voor een huwelijk dat in aantocht is. Het zou ook een verbetering van een huidige relatie of huwelijk kunnen betekenen. Het is van belang of de armband in de droom sterk of zwak is, heel of gebroken.
Het is van groot belang te onthouden wat er in de brief staat geschreven.
En waarom herinner je die droom zo goed, ik denk dat het toch een waarschuwing is voor jou en zelfs nog twee keer.
Zo maar en paar woorden uit je droom, misschien kan je er wat mee.
Groeten H@ns.
dank je hans voor je uitleg...sommige antwoorden van je beangstigen me best wel...maar weet wel nu iets meer.over de betekenis van mijn droom...heb eigenlijk nog een vraagje...mijn vader is nu bijna 14 jaar geleden overleden...mis hem natuurlijk heel erg....toch in mijn dromen doen we vaak dinge samen en is het net of hij er nog is...tot ik dan wakker word en teleur gesteld ben dat het toch maar een droom was...wat betekent dit dan???? groetjes ester...
Hoi Ester,
Dromen over je vader herinnert je aan de dierbare dingen die jullie samen deelden, aan de tijd dat hij er nog was. Fijn voor je dat die dromen zo prettig zijn. Er zijn veel mensen die over overleden familieleden dromen, omdat er dingen nog niet af zijn. Bij jou lijkt dat niet zo te zijn. Je dromen over je vader zijn een manier om hem in je herinnering te houden.
Over de eerste droom die je postte: ik denk dat die gaat over je werk. Het is tijd voor verandering en ik kan me voorstellen dat je dat moeilijk vindt, omdat je aan je collega's bent gehecht. Maar het feit dat je ze 'laat verongelukken' in je droom, betekent vermoedelijk dat je op je huidige werk bent uitgekeken. In de kerk, het heiligdom, het vrouwelijke, dus je innerlijk, vindt het afscheid plaats van die collega's. Met die armbandjes geef je je gevoelens aan ten aanzien van hen.
hoi,ja zo voelt het ook allemaal ja,wat je zei over me vader en het klopt ook met mijn werk...ben erg gehecht aan mijn collegas..zit Zelfs een hele goede vriend bij...maar mijn baas is niet het juf en jet,dus ben idd van plan iets anders te gaan zoeken ja...bedankt voor je uitleg...x ester
Hallo Ester,
Ik kan me voorstellen dat je droom je ook zegt dat je je collega's niet zo maar moet laten 'verongelukken', dus dat je aandacht moet besteden aan de wijze waarop je afscheid neemt. Want dan kunnen contacten die belangrijk voor je zijn met je meegroeien, in plaats van dat alles ophoudt bij jouw vertrek uit je baan. Als je aandacht besteed aan je afscheid, komt je vertrek niet zo uit de lucht vallen.
Droominfo, © 2024