Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

wat is betekenis van deze droom

lorenso
2 december 2008

in mijn droom dromde ik eerst dat me vader tegen me zeg dat ik iets moet doen maar hij zij het op een slechte manier en ik deed het niet toen gin hij weer vragen en ik zij tegen hem dat hij normaal met me moet praten maar dat deed hij niet toe kwam hij dichter bij staan ik stond naast een baar in me huis op mij land en ik had een aalcol fes gepakt en zij tegen hem als hij me aanraak sla ik hem en hij deed het en ik gin hem slaan en later dromde ik weer en ik heb gedroom dat ik met nog een paar mensen op jacht waren op octopus ik heb alleen eentje gepakt samen met nog iemand en toen was ik opeens aan het vissen maar ik kon alleen in het water kijken naar m hanger en de vissen ik zag me zelf niet aan het vissen er waren veel vissen

2 december 2008

Hoi Lorenso.

Is of was de band met onze vader in het waakbestaan niet goed dan kunnen we in beter zijn adviezen negeren. Vaak verschijnt de boze vader in onze droom als we in het waakbestaan menen iets fout te hebben gedaan.

Alcohol heft innerlijke remmingen op, ook in de droom, en laat ons handelingen verrichten die in het waakbestaan als immoreel worden beschouwd.

Flessen kunnen heel breekbaar zijn. De fles is dan ook net zo breekbaar als geluk.

De jacht in de droom staat symbool voor de jacht naar geluk in het dagelijks leven. Is de dromer aan het jagen, dan is hij in het waakbestaan waarschijnlijk op zoek naar een geschikte partner.

Inktvissen en octopussen zijn vooral het symbool voor vasthoudendheid, kracht, lenigheid en seksuele verlangens. Dromen we dat een inktvis of octopus ons vastgrijpt dan houdt in het waakbestaan iemand ons goed in de greep.

De ketting is het symbool van gebondenheid, toch dienen we onderscheid te maken tussen een halsketting die als sieraad gedragen wordt en de ketting waaraan we vastgebonden worden.

Evenals in het waakbestaan kunnen we ook in de droom ons gezicht verliezen. Dit is altijd een duidelijke waarschuwing dat er iets behoorlijk mis is met onze psychische gesteldheid.

Tegenwoordig staan ze meer symbool voor de diepte van de menselijke ziel. Eten we in de droom een vis, dan krijgen we in het waakbestaan nieuwe energie. Komen er in de droom enorm grote vissen op ons af, dan staan ze symbool voor het dreigende gevaar dat we in het waakbestaan mogelijk niet af kunnen wenden. Zien we in onze droom vissen die op de een of andere manier heel groot zijn geworden dan is er iets in onze geest gebeurd waardoor de herinnering aan ons verleden voor een groot deel vernietigd is.

Voor jou ook een paar woorden uit je droom, lees ze goed, misschien heb je er wat aan.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024