Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Overstromingen..

c
17 jaar geleden

Ik droom regelmatig dat alles is overstroomd, het is dan donker en we moeten door het water onze weg zien te vinden.... Wat kan dit betekenen??

Marianne
17 jaar geleden

Hallo C
Dromen over overstromingen symboliseren dat jij volledig uit je balans bent met psychische schade, is een waarschuwing dat je aan jezelf moet gaan werken , een uitweg zien te vinden erin (weg door het water), de donker is je onbewuste die deze boodschap meegeeft dat er zo spoedig een oplossing moet komen
Liefs Marianne

c
17 jaar geleden

dankjewel voor je berichtje.. dit kan helaas ook wel kloppen. Al probeer ik al jaren aan mezelf te werken.... Maar dit bericht maakt me eventjes nog duidelijker dat ik er nog veel harder aan moet werken!
gr.

samantha
13 jaar geleden

ik droomde dat ik in mijn ouderlijk huis was met mijn ouders( mijn ouders zijn gescheiden) en mijn broertje was een jaar of 3 en het begon heel hard te regen en het water kwam op zetten als een overstroming, in mijn droom was ook een weeralarm dat de dijken niet dicht genoeg zaten enzo, toen riep ik zo hard als ik kon eigenlijk mijn ouders en heb ik mijn broertje meegenomen naar de zolder en een uurtje naar de hand begon het water te zakken ik wil graag weten wat dit betekent!

fijntje
13 jaar geleden

Ik rijd met de wagen aan een redelijke hoge snelheid , plots kom ik in en plas terecht en kan niet stoppen en kom vast te zitten in een grote vlakte rondom overal water en daar zit ik dan.

13 jaar geleden

Hoi fijntje

Ik denk dat jou dromen jou vertellen wil dat je het wat rustiger aan moet doen.

Kan dat kloppen?

Groeten H@ns.

S
13 jaar geleden

hallo,

ik droomde net dat ik buiten was en dat het weer raar ging doen en allemaal mensen gingen een beetje hysteries doen (ik woon aan de dijk en het centrum ligt daar ook zo ong. aan) dus ik had een trap gewonen tegen een gebouw aan en ging daar een paar tredes van op en zag dat de dijk overstroomde, toen gingen we naar een bunker(waar ik vreemd genoeg daarvoor ook al was geweest) en bleven we daar tot het weg was.

niet veel later was ik in eens in de slaap kamer van me moeder met me ex, die was met mannen aan het bellen enz... (wij zijn lesbisch) toen vertelde ze dus ook met ze date, sex hebt(en nog vaak ook) en dat ze niet verliefd op hem is maar wel van hem houd.

(dilema)

mvg

NienkeBenson
11 jaar geleden

Ik had een vraagje, ik heb ook gedroomd van een overstroming maar dan dat ik mijn flat 3 hoog zat en er overal om me heen water was en dat ik steeds zandzakken moest plaatsen, ik vroeg me af wat hierachter de betekenis was want het was best beangistend..

liseke
9 jaar geleden

Ik droomde dat ik in mijn kamer was met de mensen van wie ik hield.
en plotseling was er een kleine overstroming maar we wisten dat dit ging gebeuren en mijn kamer was het beste gesitueerd van alle kamers.

Sofievd
9 jaar geleden

Dit is al de tweede keer dat ik droom dat alles onder water komt te staan. Ik moet dan samen met familie of alleen hogerop geraken om aan het water te ontsnappen. Ik wordt nooit nat. In de beide dromen ging ik steeds naar de top van oude gebouwen waar ik vroeger al eens ben geweest. ( de opera en gemeentelijk zwembad van vroeger) wat kunnen deze dromen betekenen?

Sylvia
8 jaar geleden

Ik droom ( verschillende malen al) dat ik bij iemand in de auto zit en we rijden op een lange weg met aan beide kanten water wat steeds hoger komt en met kleine golven over de weg heen komt, ik waarschuw dan diegene kijk uit maar ze wapperen het weg en rijden er toch door. Ook zie ik links en rechts hele huizen verdwijnen onder water. Deze droom heb ik nu al 3X gehad, niet achter elkaar maar met tussenpozen van een paar weken. Wat betekent dit?

7 jaar geleden
Beheerder

Het is de toenemend invloed van het onbewuste als water en emotie.
Dit roept angsten op om de grond onder de voeten te verliezen.
Kan een beeld zijn van een crisis in je leven.
Soms wordt dit een dijkdoorbraak. (psychotisch)
Deze dromen ontstaan als er teveel is onderdrukt en de energie in het onbewuste een uitweg zoekt.
Daarbij wordt het ego overstroomd, of de bewuste wereld loopt onder als een eiland in zee.

Deze discussie is gesloten.