mijn ervaring:
Ik lig in me bed om ong. 02:15 tv te kijken.
Ik voel dat me lichaam wilt slapen, me ogen worden zwaar en als het maar even kan vallen ze langzaam dicht.
Ik wil niet slapen, me geest is nog niet moe en wilt het liefst nog uren tv kijken dus ik vecht tegen me slaap.
Ondanks dat ik er tegen vecht valt me lichaam in slaap en dan bedoel ik ook alleen me lichaam !!!
Op het moment dat me lichaam in slaap valt schrik ik hevig ''wakker'' of raak eigenlijk in paniek, een gevoel alsof je in gevaar bent !
Ik kan me ogen niet open krijgen, me lichaam niet bewegen ... wat ik ook probeer, me lichaam is verlamd !
(Het moment van een wakker lichaam naar een slapend lichaam kan ik niet na vertellen opeens ben je weg)
Ik voel mezelf met alle kracht me ogen open proberen te krijgen en op zijn minst een arm te bewegen, maar het lukt niet.
Terwijl ik dat allemaal probeer voel ik dat me geest een connectie probeerd te maken met me lichaam.
Voel dat me geest me ogen open probeerd te krijgen en me lichaam probeerd te bewegen, je voeld ook
daadwerkelijk dat gevoel door je lichaam stromen maar er gebeurd helemaal niks.
Langzaam verdwijnd de paniek en het hevig proberen te bewegen en me ogen open te krijgen.
(terwijl me lichaam sliep kon ik gewoon denken en maakte alles bewust mee en voelde hoe me geest hard aan het werk
was om me lichaam weer op gang te krijgen)
Door mezelf in gedachten te kalmeren en de paniek langzaam verdween kon ik na enkele minuten, langzaam me ogen openen en begon me lichaam weer te bewegen.
Ik sprong lichtelijk bezweet uit me bed en voelde dat me lichaam en geest uitgeput waren na het harde werk om me lichaam weer op gang te krijgen.
Ik liep naar de keuken (ook ter controle of alles weer werkte) en nam een glas water en ging even zitten.
Ik moest deze ''enge'' ervaring even verwerken en nagaan wat er nou precies gebeurd was.
Na me glas water heb ik me tv uitgedaan en ben weer in bed gaan liggen ....ik was uitgeput !
Hoewel je dan eigenlijk niet meer in slaap durft te vallen, bang dat het weer gebeurd,
viel ik toch als een blok in slaap, me lichaam en geest waren nu beide zo uitgeput dat ik gewoon normaal slapend de nacht door ben gekomen.
Hoewel het op dat moment als zoiets gebeurd best eng is en in paniek raakt, vond ik het toch een bijzondere ervaring.
Een ervaring dat ik nooit zal vergeten.
( Hierover staat ook un stukje op deze site onder feitjes )