Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vliegen en dansen

Cin
7 januari 2009

Ik droom regelmatig dat ik dansend vlieg. Ik doe dan ballet in de lucht, vlieg heel fier rond boven alles met een vredig gevoel. Daarna komt het er bijna altijd op neer dat ik iemand in nood ga helpen. Dat is al eens een meisje geweest dat ik uit een brand redde terwijl eigenlijk iedereen al de hoop had opgegeven.Soms leid ik een hele groep mensen weg van gevaar. Heb ook al gehad dat ik mijn ex-vriend redde van een tijger die hem wou aanvallen.De tijger sprong, ik maakte oogcontact en boorde hem bij manier van spreken met mijn ogen in de grond, zonder hem pijn te doen en hij werd kalm. In elke droom ben ik een heldin. Ik help iedereen,heb nooit angst of problemen. Als iets of iemand mij of iemand anders iets wil aandoen dan gebeurd dat niet, want ik ben altijd onoverwinnelijk door mijn wijsheid,rust en levenservaring die ik heb/uitstraal. Ik voel mij nooit superieur door wat ik kan en doe in mijn dromen. Ik ben ook nooit agressief.Ik voel me gewoon altijd heel vredig en rustig

Ook al word ik dus meestal met een goed gevoel wakker, ik ben toch eens benieuwd wat dit zou kunnen betekenen.

8 januari 2009

Hoi Chin.

Vliegen we zelf als een vogel in de lucht dan moeten we in het waakbestaan weer met beiden benen op de grond komen te staan omdat we ver buiten de realiteit leven. Het kan ook zijn dat we te hoogmoedig zijn, hetgeen uiteindelijk tot een diepe val kan leiden. Overigens weerspiegelt het vliegen soms ook de behoefte om vrij te zijn van alle aardse beslommeringen en alles even te ontstijgen.

Hoi ben je ook zo in je dagelijks leven?. Ik denk dat het nodig is dat je ook met beide benen op de grond blijft, dat je zowel mooie als nare dingen onder de ogen houd, alle bij zijn nodig om te leren wat je in wezen zijn moet.

Groeten H@ns.

Cin
9 februari 2009

Hoi H@ns

Bedankt van je mailtje!

In het dagelijks leven ben ik zeker geen hoogmoedig persoon. Ben eerder iemand die iedereen als gelijke ziet en behandeld. En meer de neiging heeft mezelf als mindere te gaan voelen in bepaald gezelschap.
Ben ook een redelijk nuchter type dat met beide benen op de grond staat. Ik zal altijd eerst als er iets op mijn weg komt, dat bekijken vanuit alle hoeken. Ik ga na wat er allemaal zou kunnen mislopen zodat ik voorbereid ben op eventuele mislukkingen/tegenslagen. Maar ik ben geen pessimist!Ik kan erg genieten van alles en ook tegenslagen zie ik altijd als een leerschool. Ik sta open voor nieuwe dingen maar zoals ik al zei, ik spring er niet zomaar met gesloten ogen in.
Wat idd wel heel belangrijk is in mijn leven is mijn vrijheid!! Ik heb al gans mijn leven problemen met het vinden van een leuke baan omwille van autoriteit, fakegedoe, sleur, niet kunnen verder werken of stoppen wanneer ik wil, mijn creativiteit gebruiken als ik dat zou willen...Heb al meerdere malen mijn ontslag ergens gegeven omdat ik mij verstikt voel, mezelf niet kan zijn!Of omdat iemand mij probeert te behandelen als een pion!Als ik zo'n mensen tegenkom dan vind ik dat zwakkelingen die op persoonlijk en menselijk vlak nog veel moeten bijleren en maak ik mij uit de voeten omdat ik vind dat ik niet het recht heb om op het werk tegen een "meerdere" in te gaan. Heb dat voornamelijk met bureauwerk. Mensen die denken dat ze het warm water hebben uitgevonden en anderen behandelen alsof ze niets zijn daar kan ik dus echt niet tegen...Hmm...nu ik hier zo aan het ratelen ben kan je misschien wel gelijk hebben over dat "hoogmoedige". Wanneer ik met zulke mensen in contact kom, denk ik meestal, pff jij moet nog heel veel leren, zo zit het leven niet in elkaar. Misschien is dat idd wel die hoogmoed van mij omdat ik op persoonlijk vlak mezelf wel zie als iemand die al erg geëvolueerd is...als ik zie van waar ik gekomen ben...
Heb ooit een heel leuke baan gehad met veel afwisseling, beweging, vrijheid, maar om financiële redenen moeten stoppen omdat het niet genoeg verdiende, sindsdien ben ik terug een beetje op de sukkel. Daarom misschien deze dromen.

In ieder geval bedankt voor de uitleg. Kan er wel mee aan de slag!

Groetjes
Cin

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024