Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo iedereen,
ik heb een vraag over chaotische dromen. Ik heb mijn dromenboek erop nageslagen en kon hier niet echt iets over vinden en op de site vind ik ook chaos niet terug. Weet iemand een betekenis hierbij? Een van mijn dromen hierover ging als volgt:
Ik was in, ik denk, een bejaardentehuis of een verzorgingstehuis waar mijn oma lag die ziek was. Een kennis van mij was met me meegekomen en liep de hele tijd achter mij aan te zeggen "Ik moet je wat zeggen" (in het engels), maar ik had geen tijd voor hem want ik moest vanalles doen en regelen, heel chaotisch allemaal. Zo ging het dus een tijdje, ik helemaal in de war en hij achter me aan "Ik moet je wat zeggen". Toen stapte hij opeens een bus in en ik ook achter hem aan. Toen wilde hij het weer zeggen, maar toen gaf ik hem een knuffel en werd ik wakker :S
Ik snap het idee van de droom niet echt, maar ik neem aan dat het niet compleet letterlijk te nemen valt. Vandaar dat ik het aan jullie voor wilde leggen, missschien dat iemand me inzicht kan verschaffen.
Bedankt voor jullie tijd iig!!
Hoi Cilla.
De grootvader is in de droom meestal de raadgever, de grootmoeder steunt ons in liefdesaangelegenheden en moederlijke zaken. Soms wijzen grootouder echter ook op aangeboren zwakheden.
De kennissen in de droom staan symbool voor hulp en gedeelde meningen. Zijn de kennissen in de droom goedgezinde mensen dan staan we in het waakbestaan niet alleen in onze mening.
De chaos in de droom legt meestal een psychische remming bloot. Het gaat daarbij om gevoelens die niet makkelijk kunnen worden gecatalogiseerd. Zijn in de droom al onze spullen door de war of zijn we van alles kwijt dan is in het waakbestaan onze psyche behoorlijk chaotisch. We zouden er goed aan doen onze gevoelens en gedachten eens op een rijtje te krijgen.
De ouderdom die in de droom verschijnt zal ons vooral wijzen op onze slechte neigingen en ons manen tot bezinning.
Het vervoer staat symbool voor de manier waarop wij ons levenspad bewandelen. Zitten we in de droom in een autobus, dan wil dat zeggen dat we in het waakbestaan uitsluitend in staat zijn om samen met anderen ons doel te bereiken.
Als u van knuffelen droomt zult u teleurstellingen in de liefde en in zaken of gezondheid ervaren.
Dus wat wilde de die kennis jou vertellen?( en je wil maar niet luisteren) Dat je wat minderen moet wat gas terug nemen, anders vlieg jij je zelf nog eens voor bij en heb je zelf hulp nodig.
Dat is wat ik uit je droom haal.
Groeten H@ns.
Hallo Hans,
bedankt voor je uitleg. Ik kan me er zeker in vinden en het relateren aan deze periode in mijn leven. Zeer bedankt voor je moeite!
Grts,
Cilia
Ik heb heel veel dromen door elkaar en un bijna alle dromen is het zeer realistisch. Ik droomde dat ik met Mycroft in de lift zat op zoek naar de derde Holmes broer. en dat ik ook nog werd gebeld door een vriend van me. echt best raar. Maar ik dachtdus dar hij echt gebeld had werd ik wakker geen bericht.
Droominfo, © 2024