Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
ik heb regelmatig last van machteloosheidsdromen, een geestelijke verwerking van niet weten welke richting ik op moet in mijn leven en het overspoeld worden door omstandigheden waar ik geen invloed op hebt.
mijn dromen varieren van auto kwijt zijn (niet weten waar geparkeerd, gestolen, weggehaald door politie etc), tas en/of bankpasjes voordurend kwijt zijn (vergeten, gestolen), niet geholpen worden en totaal genegeerd bij een loket etc.
deze dromen herhalen zich dan eindeloos tot ik wakker word.
zodra mijn leven weer enige structuur heeft verdwijnen de dromen. helaas leid ik een turbulent leven, dus even regelmatig komen de dromen terug.
ik schrijf dit omdat ik het onderwerp machteloosheidsdromen nergens tegen kom in deze site.
dus bij deze.
geen idee hoe ik hiermee om moet gaan, accepteer het maar als een fact of life.
nachtmerries heb ik prima onder controle, ik weet in mijn droom een truc om te controleren of ik droom en hou zo alles binnen de perken. met als gevolg dat ik nooit meer nachtmerries heb.
maar dit?
Afgelopen nacht had ik ook zo'n droom.
ik viel in een diep kanaal en probeerde mijn mobiele telefoon te redden door hem op de kant te gooien.
twee van mijn vrienden stonden met een lege blik naar me te staren, mij volledig negerend.
mijn mobiele telefoon viel telkens terug. ookal lag hij gewoon op de straat.
toen ik onder water dook om hem te pakken werd ik stuurloos.
ik zwom dieper en dieper, ik kon zelf niks.
ik zag ook niks, het water was daar te vies voor.
weet iemand wat dit kan betekenen?
Kris.
Ik heb soms ook van die dromen
dat iedereen mij negeert en niks meer
tegen mij zegt of doet .
van de week had ik een droom
dat mij vriend vreemdging
met met mijn beste vriendin
en hoe ik ook aan het praten was ze waren
mij aan het negeren ze zeiden niks
en trokken zich niks van mij aan
daar naar droomde ik dat ik ook van alles
kwijt was en hulp zocht maar iedereen deed
of ik niet bestond wat kan dit betekenen ?
gr .
vanmorgen vroeg nieuwe wending in de machteloosheidsdromen, deze keer was ik met laarzen kwijt. hele mooie en dure laarzen die als nieuw zijn omdat ik ze nooit draag - en daarom niet bepaald voor in mijn bewustzijn zitten.
volgens de droomuitleg bij schoenen ben ik op zoek naar mijn ware ik. ben dus wel erg zoekerig, en naar de richting in mijn leven, en naar mijn ware ik....
de dromen over vreemdgaan van je vriend/vriendin en kwijt raken telefoon, staan die niet gewoon in de droomuitleg? ik zal even kijken.....
alles staat er in hoor, kik bij:
vreemdgaan
telefoon
water
er staat een heel heldere uitleg over jullie dromen bij. succes.
Ik heb al een paar keer gedroomt dat ik me auto kwijt was.
2 keer heb ik hem terug kunnen vinden, maar de laatste x kreeg ik hem maar niet terug gevonden en die laatste droom was dus in combinatie met collega's die mij negeerde plus ruzie met mensen omdat ik dacht dat ik mijn schoenen had gevonden(ergens weggelegd) en vast had en er kwam een groepje jongens op me af gelopen en keek toen weer naar me voeten, had ik me schoenen ineens weer aan en stond ik met iemand anders schoenen in me handen. In mijn zoektocht werd ik wel vergezeld door een jongen die ik echt nooit zie maar wel ken.
Ik was blij dat ik op een gegeven moment wakker werd, want ik werd gillend gek.
Ik zie dat deze forum al van 2 jaar geleden is.. Dus hoop dat er iemand is die mij een beetje uitleg kan geven.
Ik was mijn koffer aan het inpakken en mijn vriend pakte ze mee.. Toen ik naar beneden liep vroeg ik waar hij was. Mensen zeiden dat hij kwaad was weggelopen en heb een hele zoektocht op touw gezet zonder resultaat.. machteloos...
ik droomde dat mijn vriend en zijn vriend alle bij een grotertas leeg haalden
ze hadden er plezier van en toen ze de tas om draade was he tvan binnen kan mooi van die ander was van binnen geblok en bij me vriend vas de binnen kant een kleur zwart laten gaf hij mij die tas en zat toen een doosje in
wat zal dit nu beteken
Ik heb vershillenden dromen de ene keer dat ik overal rond kan vliegen wat ik kan doen wat ik maar wil wat als betekenis heeft dat ik alles onder controle heb in mn leven. Maar ik heb gisternacht gedroomd dat ik achtervolgd werd door iemand, waneer deze man (wie ik in het echte leven ken en hem ook niet mag) te pakken had sloeg hij me in elkaar. ik kon helemaal niks doen mn ik kon zelfs niet weg lopen. als dit de betekins heeft dat ik mijn leven niet meer zo onder controle heb. dan speelt mijn leven af als in goede tijden slechte tijden.
ik droomde geen macht over mijn arm te hebben, derhalve zeer onthand te zijn.
Beheerder |
Dat is echt te schaars om iets te zeggen.
Geen omstandigheden details enz.
Mijn glazen bol is weer eens beslagen.
Misschien ben je wel bang geen macht te bezitten, maar waarover?
We weten nota bene niet eens over welke arm je het hebt.
Ik droom de laatste tijd ook vaker dat ik met de auto ergens heen ga en dan totaal niet meer weet waar die geparkeerd staat of dat die opeens gestolen is, vreemd genoeg altijd in het zelfde scenario. Of ik ben op school, of ik ben ergens in de avond de auto plots kwijt. Ik droom ook echt heel vaak dat ik te laat ben en mijn werk al verwittig dat ik het niet redt. En word dan wakker, geen seconden later gaat mijn wekker pas af. Blijft voor mij toch heel vreemd dat dit zich blijft herhalen en ik bijna iedere ochtend een paar tellen voor mijn wekker wakker word..
Je hebt het leven niet onder controle. Er is geen concreet doel. Je laat het ook maar varen. Continu loop je achter de feiten aan. Is dat in het gewone leven ook zo?
Beheerder |
Ik zou zeggen, je bent jezelf kwijt.
De auto is een beeld van de psyche als drager.
Alles waar je niet op let raak je in dromen kwijt.
Het zijn immers maar beelden die gewoon oplossen.
Het ego "denkt" altijd "aards", dus het meent iets te bezitten.
Maar je bezit niet eens jezelf.
Het is hier een bijna Freudiaans scenario.
Eigenlijk wil je je bed niet uitkomen en houdt niet van je werk.
Het excuus is dan de auto niet kunnen vinden.
Te laat komen is hetzelfde. De onbewuste wens niet naar het werk te hoeven maar dat niet uit te durven spreken.
Zoiets van, ik heb een baaldag (of -jaar)
Droominfo, © 2024