Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Ik ben een jongen van 23 jaar en ik droom best vaak over een beer. Soms is het een ijsbeer die ik gewoon overal mee naar toe neem zoals een hond. Vaker is het een grote bruine beer. Zo had ik laatst een droom dat ik samen met een onbekend iemand door een hele nauwe grot moest om aan het einde een beer uit een net los te maken terwijl er allemaal water over ons heen gutste. De droom over een beer die ik me nog het beste kan herinneren, kwa beeld, kwa gevoel en geur ging over een bruine beer een haan en spek. Ik lag een beetje te stoeien en te kroelen met die beer in een weiland naast een hekje terwijl die haan telkens om en over ons heen liep. Ook pikte hij ons regelmatig maar niet op een irritante of pijlijke manier. Hij liep vooral over de buik van die beer en pikte mij vooral aan me teenen. Maar wat ik nog het meest rare vond toen ik eenmaal wakker was was dat ik me de geur van (ontbijt)spek heel goed kon herinneren. Ik hou altijd wel een heel fijn gevoel over aan beren dromen. Kan iemand mij misschien vertellen wat deze dromen zouden kunnen betekenen? Alvast ontzettend bedankt!
Hoi Steef.
De beer is het symbool van mannelijke kracht, maar ook van het aardse en de warme beschermende moederlijkheid. Het verschijnen van een ijsbeer duidt echter ook op groot gevaar. Dit komt omdat hij staat voor koude en harteloze gevoelens..
De haan doet ons eraan herinneren dat het tijd wordt om bepaalde dingen te gaan doen. Soms echter heeft het dier een seksuele betekenis een soms zelfs een satanische. De achtergrond van de dromer is bij de uitleg dus van groot belang.
Wie in de droom spek eet zou in het waakbestaan voorspoed te wachten staan. Is het spek in de dromen ranzig of bedroven dan staan ons alleen maat desillusies te wachten. Soms weerspiegelt het eten van spek in de droom een ongenoegen in het leven. Dat is zeker het geval als we in het waakbestaan veel te zwaar zijn.
Het lijkt er op dat je wat aan je levens steil zou moeten veranderen, kijk maar.
Groeten H@ns.
Hartstikke bedankt voor je antwoord hans!
Jij geeft aan dat ik mss wat moet veranderen aan me levensstijl maar daar ben ik juist de afgelopen 2 jaar mee bezig geweest. Zo ben ik veel gezonder gaan leven, minder drinken niet meer blowen, ben ik weer fanatiek gaan sporten en heb ik een hele leuke nieuwe baan. Ook heb ik sinds een maand of 8 sinds lange tijd weer een vriendin waar ik heel gelukkig mee ben dus kortom ik ben heel erg veranderd en alleen maar ten goede. En wat betreft die haan en de seksuele en satanische betekenis kan je daar mss iets meer over vertellen? Hoe wel ik wel denk dat het kan kloppen wat jij zei over dat het tijd word om bepaalde dingen te gaan doen, zo wil ik al heel lang weer eens een tijd in het buitenland gaan werken maar komt het er steeds maar niet van. En wat betreft die ijsbeer, dat het zou kunnen duiden op groot gevaar dat verbaast mij wel heel erg omdat hij mij juist een heel rustig en vertrouwt gevoel geeft in mn dromen, hij is meestal net als die bruine beer een maatje waarmee ik stoei en kroel. Ik hoop dat je me misschien nog wat meer kunt vertellen maar in iedergeval al hartstikke bedankt voor je eerst reactie! Gr steef
Hoi Steef.
Ja wat jij doet met die beren is eigelijk stoeien met je zelf, een haan staat voor actie nemen.
lekker stoeien met beren gaat net zolang goed zolang er niets aan de hand is, maar een beer heeft ook een andere kant en dat is dat je voor hem oppassen moet, zodat hij je niet opvreet en daarom komt de haan komt ook in je droom voor die een belangrijker kant laat zien voor je zelf en dat is actie onder nemen zoals je zelf al zei, werk in het buitenland of waar dan ook.
Het spelen is moet eigelijk verleden tijd worden lijkt mij.
De seksualiteit wat hanen betreft, hij laat er geen gras over groeien als zijn activiteiten nodig zijn, hij springt er gelijk op en doet wat gebeuren moet.
En nog gefeliesiteerd met je vorige problemen dat je daar geen last meer van hebt, maar je ziet iets in je is nog niet te vreden, je moet nog meer.
Zo Steef wat denk je zelf, kijk maar wat je er mee doet.
Groeten H@ns.
Hey hans bedankt voor je reactie.
Ik denk dat dit helemaal klopt wat je zegt, dat stoeien met die beer geeft aan de eene kant een heel fijn en rustig gevoel maar ik besef ook altijd wel dat t gevaarlijk is en dat ik voorzichtig moet zijn. Dat het stoeien met me zelf betekend was echt niet bij me opgekomen maar ik denk dat dit zeker juist is, omdat ik veel veranderd ben maar inderdaad nog niet helemaal tevreden ben omdat ik weet dat het allemaal nog beter kan. Dat die haan mij verteld dat het tijd is om actie te ondernemen klopt denk ik ook echt helemaal want ik wil wel maar het komt er gewoonweg vaak niet van.
Het is me dankzij jou helemaal duidelijk geworden en ik weet wat me te doen staat!
Nogmaals bedankt!
Gr steef
Droominfo, © 2024