Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Ik droom over haaien

dromer..
17 jaar geleden

Ik droom meestal over haaien in het zwembad. Ik ben aanwezig in dat zwembad en ik wordt door een vreemd persoon gedwongen om van de waterglijbaan te gaan. Ik wil dat niet maar ik wordt alsnog meegenomen naar boven. Daar voel ik me dan al niet op mijn gemak in verband met hoogtevrees. Dan wordt ik van de waterglijbaan geduwt waar onderaan een witte haai op me wacht die me opeet. Of ik val in het zwembad en ik kan ineens niet meer zwemmen. Mijn droom/nachtmerrie eindigt er altijd wel mee dat ik op word gegeten door een haai. En daarom ben ik ook bang voor die dromen omdat ik bang ben voor haaien.

Kan iemand mij vertellen wat dit betekent?

kitty
16 jaar geleden

ik heb precies het zelfde als jou gedroomt, Een tijdje terug.
Maar ik droomde erover omdat ik ruzie had, omdat ik bang was
voor een bepaalde persoon tot dat het opgelost werd had ik die
dromen zoals jij hebt, Misschien heb je er wat aan,

dromencoach
16 jaar geleden

Dromen over water gaan over je emoties. Je bent nu bang om daarin te gaan. Toch zegt de droom dat je niet bang hoeft te zijn. Ja, er zit een haai in het water, maar die is wit. Wit in dromen heeft een positieve betekenis, geeft vaak een oplossing weer. Waarschijnlijk betekent de droom dat je ten onrechte bang bent voor je emoties, dat je ten onrechte denkt dat je gevoelens je vijand zijn. Duik er maar in.

Fems
12 jaar geleden

Ik droom ook op die manier van haaien maar er zijn wel een paar verschillen. Ik word in een huis geduwd de deuren gaan niet meer open en dan komt er een haai achter me aan alleen de haai zwemt door glas niet door water :s Weet iemand wat dat betekend?

Sel
8 jaar geleden

Ik heb gedroomd over haaien en het was echt heel apart... Ik droomde dat ik op het strand was met mijn vriend en een groep mensen van tv. We moesten in een busje zitten en daarna zouden er grote golven komen met een haai en die moesten qe ontwijken en uit het water zien te komen. Later ging ik met mijn vriend op het strand liggen en we werden mee gesleurd door een volg... Na een heel gevecht om elkaar vast houden en de haai te otwijken kwamen we in eens terecht in een soort oude kamer ... Ik zei dat we op moesten schieten.... In eens was mijn vriend er niet meer, maar een jongen die mij een hele lange tijd terug iets ergs heeft aangedaan. Toen werd ik plots wakker helemaal verward... Ik wist even de eerste seconden niet waar ik was.

Weet iemand hier een verklaring voor ?

8 jaar geleden
Beheerder

Het water is het onbewuste.
De haai zal wel met je angsten te maken hebben over wat er gebeurd is.
De Haai is vergelijkbaar met de wolf op het land.
Het is een roofdier en staat dus ook voor agressie.
De golf is een emotie.
Die enorme energie brengt het onbewuste tot beroering en dan dringt het water zich op en overspoelt het land dat als symbool van het bewuste dient.

Het is een verwerkingsdroom.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024