Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Kan iemand mijn droom uitleggen?

Kayleigh
29 maart 2009

Hallo,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb gedroomt. Maar afgelopen week had ik het met wat vrienden er weer over en werd ik toch wel nieuwsgierig naar de betekenis. Ik kan van mijn droom veel beeld er duidelijk herinneren, kan het zo voor me zien. Als ik droom is dat vaak in de ochtend, ik weet dat ik wakker ben, ben er bewust van dat ik in me bed lig. Ik kan dan ook zelf vaak beslissen wat ik doe in mijn droom.

Mijn laatste droom begon in een heuvelachtig gebied, er was hoog gras, lage bebossing en het was nacht. Ik kan me herinneren dat ik met een groep mensen daar was maar wat ik niet weet is wie deze mensen waren. Er waren twee lage glazen gebouwen in het landschap en het maanlicht weerspiegeld in het glas. In de twee gebouwen was het donker en met de groep mensen zijn we in één gebouw naar binnen gegaan. Daarbinnen waren geen mensen, die waren vervangen door poppen die echt op mensen leken. Opeens hoorde we een mysterieuze mannen stem, hij zei iets korts. Iets als "Weet je zeker dat je weet wat je aan het doen ben?". Ik kan me niet heel goed meer herinneren wat hij zei, maar ik schrok er wel van. Met dat hij dat zei bewoog een van de poppen, maar dat was dus die man.
Het beeld dat ik me daarna herinner is een achtervolging over de heuvels, nog steeds is het nacht. En langzaam moord iemand de leden van de groep uit. Waarschijnlijk is het die man geweest. Ik voelde angst, en de "haast" zat echt in mijn eigen lichaam dat in bed lag.
Toen was ik opeens weer thuis. Iedereen uit mijn gezin was er gewoon. Het was alsof wat er daarvoor was gebeurt in de droom gewoon achter de rug was. Ik wist dat de man die mij toen achtervolgde veilig opgesloten was. Het enige vreemde was dat achter mijn huis nu geen weiland was, maar er was een meer met daarin een klein eiland. Uit het niets had ik het gevoel dat de man er weer was, ik wilde het mijn ouders vertellen maar ze geloofden mij niet. Ze zeiden dat die man opgesloten zat. Maar ik wist het zeker, ik dacht dat ik hem een paar keer in mijn ooghoek zag. Vervolgens gingen we zwemmen naar het eiland. Weer werd ik achtervolgd door die man. Mijn ouders wilden het niet geloven, maar ik was bang dat hij hen zou vermoorden. Dus spoorde ik hen aan om snel te zwemmen naar het eiland. In het water zag ik onder mij het sillouette van de man.
Toen we op het eiland aankwamen liepen we over het strand. Nu komt het stukje wat ik het meest haat. Want daar lagen de twee onthoofde hoofden van onze twee honden. Ik moest ze eerst omdraaien voordat ik ze herkende. Eindelijk geloofde mijn ouders me en ik vroeg hun zo snel mogelijk terug naar huis te zwemmen. Ik zei dat ik op de man zou wachten en met hem zou afrekenen. Ik klimde de duinen op en wachtte op hem.

Het is dus een droom zonder einde ... Wat betekend het?

Ik heb wel vaker dat ik word achtervolgd in mijn droom. Daarvan had ik al de betekenis op jullie site gelezen. Maar wat betekend het dan als je vliegt en daarbij ook word achtervolgt?

Hoop dat iemand een antwoord kan geven op mijn vragen.

Groetjes

Kayleigh

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024