Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

dromen en betekenissen

Secret
13 jaar geleden

Quote:
hooi,
Ik krijg vaak nachtmerries van tornado's
en dat ik daarvoor moest gaan vluchten

maar wat betekend dat eigenlijk?
alvast heel erg bedankt!
groetjes,
Charlotte

Hoi Charlotte,

Natuurrampen zijn rampen waar jij niets aan kunt doen.
Je hebt er geen invloed op maar toch heeft het een invloed op je leven (je moest ergens voor vluchten).
Dat je vlucht geeft aan dat het een waarschuwende droom is.

Externe pech.
Je krijgt pech zonder dat je er iets aan kunt veranderen want de invloed komt van iets anders.
bv. Je krijgt een ontslag wegens bedrijfseconomische redenen.
bv. Iemand rijdt met de auto tegen jou aan terwijl jij voorrang had.

Secret
13 jaar geleden

hoihoi

nou ik heb gedroomd :
Quote:
ik was met een jongen op het strand. we liepen en lachden en hadden veel plezier.. liepen hand in hand en vonden elkaar best leuk, en op een gegeven moment kwamen we mij beste vriend tegen, en toen was alle pret weg.. ik begon te huilen en te schelden naar mijn beste vriend toe en zei dat hij een arrogante klootzak was en dat hij het niet verdiende om mijn beste vriend meer te zijn enzovoorts.. maar me beste vriend was met zijn vriendin en toen liep ik weg uit boosheid en de jongen waarmee ik was kwam ineens achter me aan rennen en troostte me zo lief.. en me beste vriend liet ik daar maar staan met zijn vriendin..

dit heb ik gedroomd in de periode dat mijn beste vriend mij erg had laten stikken en nu nog steeds, contact is erg vervaagd.. wat wil dit zeggen ??

en na dat ik dat gedroomd had, heb ik nog 2 keer over de jongen gedroomd die met mij was in de eerste droom.. en in de andere twee dromen heeft hij me ook weer erg lief getroost zoals in de eerste droom..

wat wilt het dan zeggen als iemand je in alle 3 de dromen dan ook 3 keer troost ?

groetjes rowijda !

Beste Rowijda,

Soms neem je emoties in je huidige leven mee naar je dromen.
Zodra je gaat slapen ontwikkelt je lichaam verschillende stadiums om zover te komen (waaronder de REM-slaap).
Het betekent wat het zegt:
Je maatje liet je staan en je zoekt troost.
Je werd alleen getroost door een nieuwe vriend wat kan duiden op vooruitgang/verdergaan.
Soms vervagen vriendschappen maar dat wil niet zeggen dat een vriendschap weg is.
In je leven is het een komen en gaan van mensen en het belangrijkste is dat je jezelf omringd met liefde die deze mensen geven.

Mijn advies:
Trek er lekker op uit met je vriendinnen en ontmoet nieuwe mensen en waardeer en koester de momenten die je hebt gehad met voorgaande vrienden.

Secret
13 jaar geleden

Quote:

Hoi,

Ik had vannacht een hele vervelende droom over mijn overleden vader.
Ik ging naar zijn huis (het huis was deels zijn eigen huis hoe ik het ken en deels een ander huis)
Ik stond ipv voor de deur waar ik gewoon naar binnen kon voor het raam te zwaaien en ging door het raam naar binnen.
Hij wou een kind van de buurvrouw maar dan op een bovennatuurlijke manier (wat heel normaal was in mijn droom)
Ik had het gevoel dat ik niet meer zijn lievelingetje was en dat ie meer met andere dingen bezig was (Ik was altijd z'n alles dus het was een heel naar gevoel) Toen kwamen we in een oneindig witte omgeving met wolken en we konden zweven. Er was een geest met een paars gewaad met linten en ze had een doodshoofd als hoofd. en een paarse capuchon. Met paars licht om haar heen, Ze was slecht en als mijn vader een kind wilde dan moest ie wat opofferen. Ze wees naar mij en mijn vader zei '' nee, dat is een prioriteit ''. Dat zinnetje herinner ik me nog heel goed. Voor de rest herinner ik het me niet meer maar toen ik wakker werd moest ik huilen omdat ik me heel erg naar voelde.

Wat zou dit kunnen betekenen?

Alvast bedankt

Gr amber

Beste Amber,

Allereerst mijn condoleances. Het is altijd pijnlijk en traumatiserend een geliefde te verliezen.
Je droom begint met een wandeltocht naar een huis, zijn huis en de entree is veranderd.
Een huis staat vaak voor een lichaam en hoe je normaal gesproken het lichaam benaderd is veranderd.
Je kunt niet meer fysiek aanraken (door de deur wandelen), voortaan moet je een andere benadering zoeken/nemen (het raam).
Spiritueel gezien kan het aangeven dat de fysieke aspecten (zoals knuffelen) wellicht vervallen zijn maar gevoelsmatig leeft hij nog.
Neem alleen de andere weg naar zijn hart toe.

Een kind staat meestal voor nieuw leven.
In je droom wilde je vader een bovennatuurlijk kind met de buurvrouw en het is verstandig dit niet letterlijk zo op te vatten.
Het kan betekenen dat je vader een nieuw leven is begonnen toen hij dood ging (hiernamaals).
De geest in het paarse gewaad is jouw eigen visie op de dood. Je ziet de dood als iets slechts terwijl het eigenlijk engelen zijn die over je vader waken.
De geest gaf aan: als je het nieuwe leven wilt (hiernamaals) zul je wat op moeten offeren (zijn eigen leven).
De geest wees naar jou niet in de context dat jij opgeofferd moet worden maar dat hij jou opgeofferd heeft door naar het hiernamaals te gaan waardoor bv. knuffelen niet meer kan.
En je vader verteld dat jij de prioriteit was om het nieuwe leven niet te willen en te wensen.
m.a.w Het allerliefst was hij nog fysiek bij jou geweest zodat hij je kon knuffelen en vertellen hoe lief je bent.

Het is over het algemeen een mooie droom en ik denk dat je deze droom hebt gehad omdat je je vader erg mist en hij jou spiritueel via deze droom laat weten dat jij zijn prioriteit bent en hij jou erg mist.
Niet dat hij weg wilde gaan, maar als de Engelen je komen halen zijn ze gewoon onweerstaanbaar.
Er is leven na de dood. Volgens elke wetenschapper bezit elk mens een ziel (parapsychologie).
Je loopt door de meest magische energievelden zoals zwaartekracht, elektrische velden. Een erg krachtige positieve energie en als jouw hart ook positief is dan voel je je intens gelukkig van binnen.
Het is een wisselwerking tussen het Universum en de mens. En sommige mensen vergeten dat als een lichaam sterft, je Ziel blijft staan in deze energie. Er is geen wetenschapper die niet ontkent dat er een hiernamaals is, de communicatie veranderd alleen.
Je eigen gedachten en je eigen emoties (waaronder dromen) vertellen jou wat de Zielen voelen en denken.
Het is een andere communicatievorm omdat een lichaam er niet meer is om het je persoonlijk te vertellen.
Je kunt er dus heel zeker van zijn dat je Vader er nog is en altijd bij je is. Alleen, als je met hem praat is het jouw hart die het antwoord geeft.

Thom
13 jaar geleden

Hallo,

Ik droom nu al 3 dagen over men ex,
dit is niet zo heel erg raar en weet daar ook de betekenis van.

Maar vanacht droomde ik weer over men ex maar die moest een keuze maken.
Wie van jullie de film saw 5 heeft ezien herkent de scene.

Ik en de nieuwe vriend van mijn ex stonden op een soort plankje met touw om onze nek.
Ik weet niet of het die nieuwe vriend was maar zijn naam hoorde ik wel
Toen mijn ex eraan kwam en 2 handvaten vastpakten begon dus dat bandje te spelen.
Die nieuwe vriend werd zwart gemaakt en ik werd opgehemelt. De keuze die ze had gemaakt
Is onduidelijk want toen draaide ik in men slaap en was ik de droom kwijt.

Het kan kwa mijn gevoel niet zo zijn dat ik haar terug wil want heb zelf ook een leuke nieuwe vriendin.
Maar ik vind het wel raar waarom ik dat droom.

Iemand enig idee??

Groeten Thom

Annn
13 jaar geleden

GHai

Ik droomde laatst dat ik in een kamer zat met nog iemand en een goede vriend van of die 2 waren met elkaar aan het praten en opeens komt m'n vriend naar me toelopen en heeft me den kus op het hoofd en volm was de droom afgelopen.
Wat ik eigenlijk vooral wil weten kus op het hoofd betekent.

(Misschien helpt het als ik zeg dat die vriend ook een soort vertrouwens persoon is, tegen hem durf ik al m'n problemen en andere persoonlijke dingen te zeggen die niet eens m'n vriendinnen durf te zeggen)

Hoop dat iemand kan helpen (:

Groetjes Ann

nellys 5
13 jaar geleden

heb ik ook in het echt gezien alleen veranderde hij na lang kijken in een demon en kwam op mij af .als je samen hetzelfde droomt zijn jullie samen geweest uit jullie lichaam een demon kijkt of hij jou lichaam over kan nemen

Nana
13 jaar geleden

Hallo,

Ik heb afgelopen nacht een hele nare droom gehad, ik heb ook een naar gevoel erbij alsof ik ergens voor wordt gewaarschuwd, maar ik zou dus niet weten wat!

Het begon dus zo, in mijn droom was ik aan het slapen gewoon in mijn kamer en ik werd wakker van iets (in me droom) en ik deed een beetje me ogen open en keek naar de kastdeur en toen zag ik opeens uit het niets een zwarte gloed, of nja beetje mistigheid geen gedaante maar een soort van mistige zwarte gloed en opeens kwam het over me heen en ik kreeg een ontzettend angstgevoel en die mist ofzo drukte heel hard op me, ik kreeg er zelfs bijna geen lucht meer van. Toen bedacht ik dat het niet echt was en probeerde mezelf te kalmeren en toen werd ik wakker (nog steeds in me droom) en ik moest keihard gillen en schreeuwen en huilen en ik riep me moeder, maar die zei; ach stel je niet zo aan!

Toen werd ik in het echt wakker. Ik vind het best een rare droom en het klinkt heel stom, maar het was zo eng! Weet iemand misschien of het iets betekent?

Groetjes, Nana

sandy buys
13 jaar geleden

HALLO,

ik heb pas gedroomd dat ik samen met een goede vriend van mij ergens was (waar weet ik niet) we praten ergens over en in eens was ik met hem op me stage bedrijf. het leek wel of ik ergens verdrietig over was en hij me trooste we stonden daar alsof we iets samen hadden. hij trooste me en we lieten elkaar niet meer los. het volgende moment standen we samen te zoenen. ik heb dit meerdere keren gehad maar het ging steeds anders de dromen eindigde wel iedere keer met zoenen.
wat kan dit betekenen?

groetjes sennepen

Sigis
13 jaar geleden

Ik heb de laatste tijd veel dromen over mezelf waar ik in een zwembad zwem, in een "bommetje" pose ga en naar de bodem zink. Vlak voor ik de bodem raak heb ik geen lucht meer en zwem ik omhoog. In mijn eerste droom was ik een schildpad en leerde ik een techniek om te duiken van m'n oma (ja ik weet het, klinkt raar he?) en in mijn andere droom was ik bij een zwembad van een hotel en deden andere mensen het (geen schildpadden meer). In bijde dromen waren de zwembaden even groot en hadden een rechthoekige vorm. Weet iemand wat dit betekent?

Droom er op los,
Sigis

alisia
12 jaar geleden

hallo
ik ben een meisje van 14 jaar
en ik droom de laatste weken alleen maar over de zelfde jongen die ik ongeveer 2 jaar leuk heb gevonden ofja niet aan een stuk maar soms.
laatst begon hij tegen me tepraten en zei hij allemaal weer dingen ik begon hem weer leuk tevinden maar hij heeft een vriendin, maar ik droomde 1 week geleden dat hij bij me was en het voelde heel vertrouwd ergens werd het donker en toen kwam hij aan om me te redden in voelde me beschermt wat betekend dat?

Ikram
10 jaar geleden

Ik droom dat ik de handafdruk van een bekende op het plafon zie?

Deze discussie is gesloten.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024