Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

tanden en kristallen

liso
12 april 2009

Hey
ik heb gisteren een rare droom gehad. Heb hem al eens overlopen en proberen uit te leggen, maar is me niet zo duidelijk.
Ik lig in bed met nog andere personen in de kamer, maar kan me niet goed meer herinneren wie. Ik ben op een kamp of schooluitstap of zoiets. (ik werk al bijna 5 jaar dus ga niet meer naar school)
Opeens voel ik dat een tand los zit. ik draai en die komt er, haast zonder pijn, met wortel en al uit. Ik kijk er naar en er is wat bloed aan, maar niet veel. En in mijn mond voel ik met mijn tong en proef ook niet veel bloed. Het is donker en ik schrik wel wat. Ik voel in mijn mond en hetzelfde gebeurt met een andere tand en daarna nog één. Ik roep in paniek iemand, denk mijn moeder of zus, maar weet ik niet goed meer. Ik loop naar buiten en het is erg donker en onweerachtig. Ik sta wat voorover gebogen over een metalen ton, zo een verroeste oliebarrel. Ik kijk in het maanlicht naar de tanden en heb er ondertussen 4 in mijn hand liggen. 2 daarvan zien groen. Ik schrik enorm, heb er geen goed gevoel bij. Ik snap het niet wat er allemaal gebeurt. Ik kijk in mijn mond, in de spiegel die ineens voor mij hangt en ik zie allemaal steenaanslag aan de binnenkant van mijn tanden. Ik schraap het weg met mijn vinger en het blijken allemaal kleine stukjes rozekwarts en bergkristal te zijn. Mijn mond blijkt er vol van te zitten en opnieuw schrik ik enorm van wat er met mij gebeurt. En toen ben ik wakker geschoten denk ik.
Ik heb al wat gelezen over dromenuitleg van tanden uitvallen en het blijkt niet zo positief te zijn voor mij. Ik heb wel net een punt gezet achter mijn relatie en twijfel hier nog over. Wil deze droom mij duidelijk maken dat ik de verkeerde keuze gemaakt heb? Of wil hij mij juist tonen dat ik een moeilijke verandering in mezelf zal doormaken?

12 april 2009

Hoi Liso.