Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

tanden en kristallen

liso
12 april 2009

Hey
ik heb gisteren een rare droom gehad. Heb hem al eens overlopen en proberen uit te leggen, maar is me niet zo duidelijk.
Ik lig in bed met nog andere personen in de kamer, maar kan me niet goed meer herinneren wie. Ik ben op een kamp of schooluitstap of zoiets. (ik werk al bijna 5 jaar dus ga niet meer naar school)
Opeens voel ik dat een tand los zit. ik draai en die komt er, haast zonder pijn, met wortel en al uit. Ik kijk er naar en er is wat bloed aan, maar niet veel. En in mijn mond voel ik met mijn tong en proef ook niet veel bloed. Het is donker en ik schrik wel wat. Ik voel in mijn mond en hetzelfde gebeurt met een andere tand en daarna nog één. Ik roep in paniek iemand, denk mijn moeder of zus, maar weet ik niet goed meer. Ik loop naar buiten en het is erg donker en onweerachtig. Ik sta wat voorover gebogen over een metalen ton, zo een verroeste oliebarrel. Ik kijk in het maanlicht naar de tanden en heb er ondertussen 4 in mijn hand liggen. 2 daarvan zien groen. Ik schrik enorm, heb er geen goed gevoel bij. Ik snap het niet wat er allemaal gebeurt. Ik kijk in mijn mond, in de spiegel die ineens voor mij hangt en ik zie allemaal steenaanslag aan de binnenkant van mijn tanden. Ik schraap het weg met mijn vinger en het blijken allemaal kleine stukjes rozekwarts en bergkristal te zijn. Mijn mond blijkt er vol van te zitten en opnieuw schrik ik enorm van wat er met mij gebeurt. En toen ben ik wakker geschoten denk ik.
Ik heb al wat gelezen over dromenuitleg van tanden uitvallen en het blijkt niet zo positief te zijn voor mij. Ik heb wel net een punt gezet achter mijn relatie en twijfel hier nog over. Wil deze droom mij duidelijk maken dat ik de verkeerde keuze gemaakt heb? Of wil hij mij juist tonen dat ik een moeilijke verandering in mezelf zal doormaken?

12 april 2009

Hoi Liso.

De tanden zijn nodig om ons voedsel te malen dat als onze energiebron dient. Wie in de droom zijn tanden of kiezen verliest zal het in het waakbestaan ontbreken aan lichamelijke en geestelijke energie. Soms krijgen we te maken met impotentie, dit omdat de tanden ook een seksuele betekenis hebben. Wie in de droom zijn partner, kind of andere geliefde bijt zou deze in het waakbestaan uit liefde op willen vreten. Bijten we ons ergens in vast, dan doen we dit ook in het waakbestaan. Het verliezen van tanden kan verder ook inhouden dat we het contact met onze medemens verliezen. Soms duiden uitvallende tanden op schuldgevoelens in de liefde. Rotte tanden zijn de rotte plekken die ons liefdesleven ernstig kunnen verstoren. Tegelijkertijd staan we op het punt al onze energie kwijt te raken als we niet snel iets doen. Recent wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat dromen over tanden ook te maken hebben met de overgang.

Mooi geslepen kristal staat symbool voor het succes in intermenselijke relaties. Heeft het kristal scherpe punten dan symboliseert dit dat het succes ook zo zijn eigen scherpe kanten heeft. Breken we in de droom kristal dan komen we in het waakbestaan nogal twijfelachtig over. Mooie kristallen punten duiden op het verlangen naar geluk en geestelijke rijkdom. Wie in de droom op zoek gaat naar kristal verbreekt in het waakbestaan eindelijk zijn eigen isolement. Soms blijkt echter het mooie geslepen kristal in feite geslepen glas te zijn. Dit betekent dat bepaalde relaties nogal tegen kunnen vallen. Wie in de droom door geslepen kristal kijkt zal zich in het waakbestaan bewust worden van de schoonheid van het leven.

De spiegel verschijnt maar zelden in een droom. Verschijnt hij toch dan is zijn uitleg zeer belangrijk. Er zijn mensen die in hun droom altijd op zoek zijn naar een spiegel om hun droomlichaam in te bekijken. Vaak lukt het ons niet om in de spiegel te kijken of ons zelf helemaal te zien. Vooral ons naakte lichaam en ons gezicht willen we in de spiegel zien. Het spiegelbeeld waarna we in de droom op zoek zijn is het zelfbeeld waarna we zoeken. Volgens E Moderne uitleggers denken dat het zien van het eigen spiegelbeeld juist positief kan zijn omdat men dan eindelijk tot zichzelf kan komen. Meestal kan men aannemen dat als we in de droom op zoek zijn naar een spiegel we in het waakbestaan op zoek zijn naar ons ware ik.

Heb even voor je gekeken en het blijkt dat deze droom over je zelf gaat, misschien heb je er wat aan.

Groeten H@ns..

liso
13 april 2009

Dank je wel H@ns. Had wel gedacht dat het te maken had met mijn evolutie als persoon, maar wist gewoon niet of dit positief of negatief was, aangezien ik soms twijfel aan de goedheid van mijn keuze. Maar ik weet wel dat elke keuze een goede keuze is gezien je overal uit leert, maar die zekerheid is toch een gevoel waar je als mens moeilijk kan aan weerstaan.
Toch bedankt voor je uitleg, ik leer er tevens mijn lessen uit.
Groetjes
liso

lenne
17 april 2009

HOI LISO,

IK HEB OOK ZOWEL EENS EEN GELIJKAARDIGE DROOM MEEGEMAAKT MET DIE TANDEN DIE UITVALLEN EN VIELEN IN MIJN HAND, IK HAD OOK NET EEN RELATIE ACHTER DE RUG WAAR IK OVER TWIJFELDE, DE DINGEN DIE AFBROKKELEN ZOALS DE BERGKRISTAL EN ROZENKWARTS, WIL ZEGGEN DAT BERGKRISTAL STAAT VOOR DE HELDERE GEEST EN DE ROZENKWARTS LIEFDE VOOR JE ZELF OF LIEFDE VOOR EEN PERSOON.AANGEZIEN DIT AFBROKKELD EN JE SCHRIKT ER VAN WIL DAT ZEGGEN DAT JE HET EIGENLIJK NIET WIL DAT DE RELATIE DIE JE TOEN HAD DAT DIE VOORGOED ZOU VOORBIJGAAN, DUS TANDEN DIE UITVALLEN EN ZEKER ALS ZE OP DE GROND VALLEN WIL ZEGGEN DAT JE DINGEN KWIJTRAAKT DIE WAARDEVOL ZIJN VOOR JE , MAAR JE KON ZE NOG IN JE HAND WAARNEMEN LEESDE IK OP JE FORUM BIJ DEZE ZOU IK ZEGGEN DAT JULLIE RELATIE NOG NIET OVER IS AANGEZIEN JE ZE IN DE HAND HOUD EN HET KLEUR GROEN IS DE KLEUR VAN DE EMOTIES VAN HET HART , DUS HIERBIJ DE UITLEG DIE IK JE ER KAN AAN GEVEN .EN VOOR MIJ IN DIE ZELFDE SOORT DROOM ZOALS DE JOUWE , HET KLINKT MISSCHIEN RAAR MAAR WIJ ZIJN TERUG SAMENGEKOMEN EN HEEFT NIET ZO LANG GEDUURD NA DIE DROOM MOOI HE .
WAT IK HIER OOK BIJ VOELDE MISSCHIEN IS HET MAAR EEN ILLUSIE OFZO , ZIJN JULLIE VAAK MET STENEN BEZIG GEWEEST OF VERZAMELEN JULLIE KRISTALLEN WANT DAT GEEFT DAN OOK NOG EENS DE EXTRA AANWIJZING HIERVAN

LIEFS LINDA HOPELIJK HEB JE ER WAT AAN

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024