Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

teksten uit het hoofd leren voor optreden

Rosanne
13 april 2009

Hallo,
Ik heb gisteren weer een droom gehad die ik wel eens vaker gehad heb. De droom gaat over dat ik teksten uit mijn hoofd aan het leren ben voor een bepaald optreden of een acteervoorstelling waarin ik een ander personage speel dan mijzelf. In de droom ben ik erg bang dat ik de teksten niet kan onthouden en dat ik dus tijdens het optreden vergeet wat mijn tekst is. Vooral de tijd die ik had om de teksten te leren was erg kort en het oefenen met andere mensen (die ik overigens niet ken) is ook te kort, of het oefenen gebeurt te weinig of alleen op het laatste moment en dat maakt me zenuwachtig. De tijdsdruk is dus groot. Uiteindelijk stopt de droom nog voordat ik daadwerkelijk moet beginnen met het acteren of het optreden dus weet ik niet of ik uiteindelijk de teksten heb kunnen onthouden. De teksten en het verhaal dat gespeeld word is in elke droom iets anders en het onderwerp lijkt voor de droom ook onbelangrijk. Vaak kan ik me het later ook niet meer herinneren. Maar vooral de angst om de tekst niet te kunnen onthouden en dus een black out te hebben voor de toeschouwers overheerst steeds in de droom.
In mijn dagelijks leven heb ik niets te maken met acteren of iets dergelijks, dus wat wil deze droom zeggen?
Groetjes, Rosanne

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024