Hallo Allemaal,
Ik heb vannacht een bijzondere droom gehad vond ik maar ik vraag me af of er een betekenis achter zit.
Ik droomde namelijk dat ik aan het bevallen was. Het was een bevalling helemaal zonder pijn al had ik het gevoel dat iemand tegen mijn scheenbeen aan het drukken was en dat deed wel zeer. Toen de baby (een meisje) geboren was vroeg ik zelf: "maar hoe gaat ze nu heten?" Meteen daarachter zei ik dat ze Femke zou gaan heten. Daarna kreeg ik met mijn vriend een discussie over de naam. De naam zou namelijk Sara of Julia worden en geen femke... Daarna werd ik wakker.
De reden dat ik de droom bijzonder vind is ten eerste omdat wij al weer twee jaar bezig zijn voor een tweede kindje en wij echt op het punt staan om met IVF te starten (eind april). Ik droom echt zelden tot nooit over zwanger zijn, zwanger worden of bevallen. Vandaar dat ik het grappig vind dat ik er nu wel over droom. Ook vond ik het grappig dat de baby Femke ging heten. Femke is absoluut niet een naam die bij ons ooit gevallen is. Sara en Julia daarintegen dus wel.
Nu zou ik natuurlijk heel graag geloven dat het een 'voorspellende' droom is, maar dat zal vast niet. Ik heb de betekenis van de naam Femke opgezocht en dat was "vermaard door vrede" of "beroemde beschermer". Dat was ook al niet iets waar ik iets van kon maken. Misschien kan iemand mij vertellen wat deze droom zou kunnen betekenen?
Ik wilde er nog even aan toevoegen... Toen wij jaren geleden begonnen met behandelingen in het ziekenhuis voor een kindje (onze eerste) heb ik vlak voor ik zwanger werd ook gedroomd dat ik was bevallen. Toen van een jongetje dat ruben heette en dat het syndroom van down had. Onze eerste is toch wel een meid en had ook niet het syndroom van down dus helemaal voorspellend was hij niet, maar vlak daarna was ik dus wel zwanger (na jaren).