Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

4 dromen in 1 nacht

liso
19 april 2009

Hey,
Het is nu ochtend en ik ben doodmoe. Heb vier dromen gekregen vanacht. En ik snap er niets van.

De eerste droom: ik ben op een familiefeestje en het is enorm hectisch. Alle familieleden staan in de tuin, op een zonnige dag, allen gebogen over iets, totaal in paniek. Ik probeer te kijken wat er gebeurd is en zie mijn nonkel liggen met een bloedend hoofd. Ziet er niet goed uit. Maar mijn nonkel is eigenlijk in het waakbestand al dood. Hij heeft zichzelf negen jaar geleden van het leven ontnomen (met een pistool door het hoofd)
Opeens ben ik een onderdeel van alle heisa en ben ik in paniek aan het bellen voor een ambulance. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen aan de telefoon en hakkel wat, terwijl mijn vader mij misnoegd alles voorpraat. Het is wel raar dat ik die verantwoordelijkheid krijg van de familie om te bellen, want ik ga meestal niet te veel uitblinken op familiebijeenkomsten.
Na het telefoontje ga ik nog terug bij mijn nonkel, en ik heb hem als het ware in mijn armen. (Wat ook raar is want ik had er niet echt een zeer goede band mee en de laatste keer dat ik hem zag, maakte hij hem enorm kwaad op mij. Waar ik nog steeds van onder de indruk ben)
In mijn droom is hij gestorven, in mijn armen denk ik.
Ik word wakker en denk bij mezelf. Ik moet dit onthouden en opzoeken wat dit betekent.

Tweede droom: Ik val dus weer in slaap en dit is een vage droom. Ik droom iets over een blauw lederen bandje en een bruin, die op een bepaalde manier aan elkaar hangen. Ik droom dat ik die droom absoluut wil onthouden (waarom weet ik niet) en ik neem in mijn droom, pen en papier en teken hoe die bandjes aan elkaar zaten en schrijf welke kleur ze hadden. Ik ga met een gerust gevoel weer slapen want heb het opgeschreven en ga het niet vergeten dus. (de notities lagen niet op mijn nachtkastje als ik wakker werd vanmorgen, alhoewel ik ervan overtuigd was dat dat wel zo ging zijn)

Derde droom: Ik ben in paniek aan het rondlopen en me aan het verstoppen want mensen zitten achter me aan om me te aresteren. Ik kruip over ofsluitingen van huizen, verstop me tussen hoog gras, en dit in verschillende tuinen. Tot in 1 bepaalde tuin een meisje met een hond naar me toekomt. Ik zeg angstig "ssssst, niets zeggen". Maar op dat moment rent ze al roepend naar haar vader, waardoor ik natuurlijk gesnapt word. Ik word opgepakt en de mannen nemen me mee naar de top van de woonwijk. Ik heb een overzicht over de volledige woonwijk en roep al wenend 'WAAROM?!?'.

Vierde droom: Deze komt meteen achter de eerste en het is alsof het wenen uit de vorige droom niet is opgehouden. Ik ben aan het wenen en ineens zie ik dat ik op een begrafenis ben. Maar geen gewone begrafenis, het is een begrafenis van een hele hoop mensen, in open lucht. De kisten staan in een soort tent en er is ook een witte met een klein kistje erop. Ik besef dat dat een kindje is en ik herinner me in mijn droom dat er bij een bepaalde gebeurtenis, inderdaad een kindje met haar moeder gestorven is. Ik kijk voor mij en zie een menigte achter dranghekens staan. Mijn ouders, broer en zus, lopen voor mij en ik zie mijn moeder bij de menigte komen. Ineens zie ik dat ze mijn tante troost. Geschrokken, besef ik dat mijn neef dus ook bij de overledenen is. (Opnieuw is mijn neef eigenlijk een jaar en half geleden overleden. Hij is dezelfde familie van mijn nonkel, maar van een ander gezin. Mijn neef heeft zichzelf eveneens van het leven ontnomen, door ophanging.)
Ik word in mijn droom naar voor geroepen, om met nog een paar van mijn familieleden, de kist te gaan groeten. Ik sta in het gras, in de rij en moet ontzettend hard huilen en ik denk in mijzelf. Ik heb gisterenavond geweend en ik ween hier al alle dromen door. Wat is dat nu toch. Ga ik hier blijven wenen. Na deze gedachtengang ben ik wakker geworden.

Ik begrijp niet goed wat deze dromen me willen duidelijk maken. Het is alsof ze alle vier met ekaar te maken hebben en mij iets willen duidelijk maken. Maar ik weet niet wat. Kan iemand me helpen?

Liefs
Liso

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024