Afgelopen nacht droomde ik dat ik als waarnemer van een situatie aanwezig was, maar niet betrokken. De personen in mijn droom spraken mij soms toe zoals een acteur in een film soms de 4e muur doorbreekt (breaking the 4th wall.) Ik was getuige van een mafia familie waarvan de zoon zanger was en zong door een mondharmonica microfoon. (Zo'n microfoon heb ik al jaren milde interesse in). De oude vader sprak net als zo'n oude mafiosi hoort te spreken, heel laag, hees en onverstaanbaar. Verder was er nog een vrouw aanwezig.
Plotseling was de politie daar en moesten ze ontsnappen. Ze ontsnapten via een raam op de 1e verdieping, langs een schuin dak naar beneden. plotseling was ik in de tuin achter het huis, waar 4 verse graven lagen. De politie kwam daar ook, en uit 3 graven kwam de mafia familie. Daarop werd het 4e graf uitgegraven, alwaar een dode, stijve man werd opgegraven die uit India lijkt te komen. Hij leek op een wat jongere Ghandi, zonder bril en met pluizig zwart/grijs haar. Iemand vroeg:"Wie is dit?" En de vrouw uit de familie antwoorde "Salvador Dali". De politie was wat onzeker en doorbrak op dat moment de 4e muur en vroeg mij: "Is dit Salvador Dali?"
Ik antwoorde:"Lijkt hij op Salvador Dali?"
Politie:"Ja."
Ik: "Ruikt hij als Salvador Dali?"
Ik:" Proeft hij als Salvador Dali?" (Let wel, ik vroeg dus niet "Smaak hij als Salvador Dali", maar nadrukkelijk vroeg ik "Proeft hij..."
Ik:"Dan is het Salvador Dali.", waarna ik wakker werd.
Ik herinner me de droom nog levendig, en alhoewel het wat bizar klinkt was het geen vervelende droom. Dit omdat ik toeschouwer was, en omdat ik heel de droom door geboeid was door de microfoon. Overigens heb ik niet veel met Salvador Dali, maar ik ben me wel bewust dat hij Spaans was...
Wie kan hier wat mee?