Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Deze droom heb ik al een aantal keren gehad en ik vraag me daarom ook af wat voor betekenis deze kan hebben.
Ik heb al een beetje rondgezocht op de site, maar kan helaas niets vinden wat hierop lijkt.
Weet een van jullie misschien wat deze droom betekent, of heeft iemand ook zo'n droom gehad?
Ik droomde dat ik met twee mannen die veel groter dan me waren, was verwikkeld in een gevecht om een speciale munt die de kracht had wensen te vervullen. Uiteindelijk bleken de mannen wapens te hebben en ik niet. Ik verloor het gevecht en werd geraakt door een kogel in mijn zij, hetgeen heel veel pijn deed. Ik hoorde de mannen zeggen dat ik moest doodgaan omdat ik teveel wist. Daarna werd er een kogel in de richting van mijn hoofd geschoten, maar deze raakte me niet echt.
Ik zei toen tegen de mannen dat als ik toch dood moest, dat ze me dan beter meteen goed in mijn hoofd konden raken, omdat ik dan niet zoveel pijn hoefde te hebben. Met het beetje kracht dat ik had van de munt, wenste ik dat het pijnloos zou verlopen. De man schoot, recht in de achterkant van mijn hoofd. Ik voelde de kogel en voelde bloed over mijn schouders stromen, maar verder voelde ik niets. Het deed geen pijn. Wel was ik moe, dus ging ik op de grond liggen omdat ik dacht dat ik dood zou gaan, maar dat gebeurde niet. Ik kon maar niet in slaap vallen en ik ging ook niet dood.
Uiteindelijk stond ik op. De mannen waren toen al weg en ik ging naar school. Daar kwam ik terecht in een gymles met mijn oude schoolklas waar iedereen me heel vreemd aankeek omdat ik helemaal onder het bloed zat. Ik zei dat het geen pijn deed, maar ze geloofden me niet. Tenslotte was er een jongen uit mijn klas die me nog twee keer in mijn hoofd schoot, maar ook dat voelde ik niet echt. Ik had alleen een klein beetje hoofdpijn en alles zat onder het bloed, maar ik ging niet dood. Tenslotte belde mijn leraar een ambulance die me op kwam halen. Terwijl ik in de ambulance lag kreeg ik door dat het onmogelijk was dat ik vier schotwonden kon overleven, en toen werd ik wakker.
Hoi meisje.
Muntstukken symboliseren geestelijk energie en rijkdom.
Het sterven dat we in de droom doen is maar zelden het symbool voor het echte sterven. Het sterven dat we in de droom doen heeft te maken met het afsluiten van iets en het beginnen van iets nieuws.
Het schieten in de droom staat symbool voor de beslissingen die genomen moeten worden. Een schot in de roos kan een echt schot in de roos zijn.
Soms is ook in de droom de kogel eindelijk door de kerk.
De school die we in de droom zien zou betekenen dat we in het waakbestaan nooit zijn uitgeleerd. De school die we in de droom zien kan echter ook een gebeurtenis uit ons verleden verbergen.
Worden we in de droom met een ambulance vervoerd dan zijn we in het waakbestaan mogelijk bang om ziek te worden. Meestal betekent het echter dat we zonder de hulp van anderen bepaalde problemen niet te boven kunnen komen of dat we bang zijn dat bepaalde dromen niet meer uit zullen komen omdat ons te weinig tijd rest. Soms wil de droom ons waarschuwen dat we niet langer moeten wachten met het inroepen van hulp omdat het anders wel eens te laat zou kunnen zijn.
Uitleg nummer 4 - WERK EN DISCIPLINE
Aarde
Lichamelijk
Sleutels: Gestructureerd, orde, beperking, soberheid
Het kenmerk van de vier is werk en vakmanschap, het is een harde werker met veel uithoudingsvermogen, loyaal en stipt, logisch en analytisch en zowel lichamelijk als geestelijk altijd bezig en uiterlijk altijd correct. De vier is niet zozeer emotioneel maar wel erg betrouwbaar en kan zich goed concentreren. De Vier heeft overal punten, geen swung. Houdt van wetten en regels. Kan strak zijn in zijn beleving. Zo is het en niet anders. Cursus intuïtief schilderen is iets heel engs voor een Vier. De vier is een echte bouwsteen. De vier is een perfectionist. De vier wil ervaren en is zeer trouw.
Postief: De 4 bereidt zich goed voor en doet de dingen stap voor stap;bouwt geduldig voort; heeft bet evenwicht gevonden tussen logica en emotie.De drie beschikt over veel kracht en over het algemeen zijn het gezellige en enthousiaste mensen. Geeft alles aan anderen.
Negatief: Gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel en de neiging zich aan taken en verplichtingen te onttrekken. Heeft emoties die hij/zij kan die opkroppen, zodat er darmklachten kunnen ontstaan. Geen mensen-mens. Verkramping en kortzichtigheid.
Wat betekend nummer 4 in je droom
Uitleg nummer 4 - WERK EN DISCIPLINE
Aarde
Lichamelijk
Sleutels: Gestructureerd, orde, beperking, soberheid
Het kenmerk van de vier is werk en vakmanschap, het is een harde werker met veel uithoudingsvermogen, loyaal en stipt, logisch en analytisch en zowel lichamelijk als geestelijk altijd bezig en uiterlijk altijd correct. De vier is niet zozeer emotioneel maar wel erg betrouwbaar en kan zich goed concentreren. De Vier heeft overal punten, geen swung. Houdt van wetten en regels. Kan strak zijn in zijn beleving. Zo is het en niet anders. Cursus intuïtief schilderen is iets heel engs voor een Vier. De vier is een echte bouwsteen. De vier is een perfectionist. De vier wil ervaren en is zeer trouw.
Postief: De 4 bereidt zich goed voor en doet de dingen stap voor stap;bouwt geduldig voort; heeft bet evenwicht gevonden tussen logica en emotie.De drie beschikt over veel kracht en over het algemeen zijn het gezellige en enthousiaste mensen. Geeft alles aan anderen.
Kijk maar war je er mee kan, deze droom heeft met je zelf te maken.
Bron.
DROMEN ENCYCLOPEDIE .
Groeten H@ns.
Dromen zijn niet meer dan informatie die tijdens je bewust zijn tot je komen, tijdens je slaap wordt je onderbewustzijn geactiveerd en de informatie word verwerkt door de heresenen, dit levert soms een leuke droom op maar kan ook een nachtmerrie zijn of je krijgt een rare onlogische droom waar geen normaal patroon in zit.
dromen die vaak terug komen hebben ook te maken met verwerking of iets dat je al geleden heb meegemaakt.
dromen doen niet alleen mensen maar ook veel dieren.
het is niks zweverig maar nogmaals een verwerking van informatie door je onderbewustzijn en je hersenen
Droominfo, © 2024