Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hoi,
Normaal gesproken als ik droom dan weet ik wel zo ongeveer wat ik ermee aan moet of dat ik er niets mee hoef te doen maar deze droom laat mij na 2 dagen maar niet los..
Ik sta met een baby van zo'n 2 maanden oud in een slaapkamer er wapperen voor het raam oranje gebloemde gordijnen, de temperatuur is aangenaam warm en ik verzorg de kleine. Mijn bestaande dochter is aan het buiten spelen, zij is in de droom rond de 9 a 10 jaar oud (ze is nu 7). Ik kijk naar buiten en zie bomen ik sluit mijn ogen en geniet van het briesje en een gelukzalig gevoel komt over me heen. Op het moment dat ik mijn ogen open doe zie ik een wandelend blad aan komen vliegen. Hij is enorm denk wel zo'n 25 cm groot, hij land op een stuk gordijn die over een stoel is heen gewaaid, hij probeert het gordijn mee te nemen en ik sta daar met de baby aan het gordijn te trekken heel zachtjes om zo het raam dan te kunnen sluiten. het wandelende blad vliegt naar binnen en ik pak een magazine om hem even uit de lucht te slaan zodat hij met een plofje op het bed valt. Ik loop samen met de baby de slaapkamer uit en sluit de deur eigenlijk in de hoop dat hij vanzelf weer door het raam wegvliegt. Dan loop ik met de baby naar de woonkamer en daar zijn 2 vriendinnen de tafel aan het dekken voor een maaltijd, en van hun herken ik (dat is een bestaande vriendin) zij si hoogzwanger en ik zeg tegen haar dat de baby later komt dan gepland zo'n 2,5 week. De ander ken ik niet. Op dat moment komt mijn bestaande dochter binnen en loopt de vriendin die ik dus niet herken de slaapkamer in waar et wandelende blad zit. Zij komt terug en zegt dat hij gepoept heeft op haar schouder..ze kleed zich om en keert terug in de woonkamer.
Dan schrik ik wakker van mijn telefoon.
Het was zo realistisch!! Ik weet welke kleur ogen de baby had en wat voor haar ook alle geuren en kleuren en de meubels en indeling van het huis kan ik me nog herinneren.. het raarste is nog dat ik niet in mijn rem slaap was.
Wie o wie kan me helpen? Veel liefs !
1 keer bewerkt. De laatste keer was 5 mei 2009 door deklusvrouw.
Hoi deklusvrouw
Een baby is het symbool voor het verlangen naar geborgenheid.
De slaapkamer is de plek van liefde maar ook van liefdesverdriet. Verder duidt de slaapkamer soms op de nodige rust die we moeten nemen, maar soms ook op ziekten.
Gordijnen verhullen vaak de waarheid. Soms raken we verstrikt in de gordijnen wat betekent dat we in het waakbestaan verstrikt zullen raken in geheimen.
Oranje is een combinatie van geel en rood. Het combineert dan ook beiden eigenschappen. In positieve dromen staat oranje voor vrolijkheid, leven, warmte, kracht, trots, verstand, abstract denken, opgewektheid, intellect en verheldering.
Insecten die in de droom verschijnen zijn meestal de diertjes die in het waakbestaan ons de kriebels geven. Het is dan ook vaak een teken dat de geest van de dromer behoorlijk geprikkeld is.
Vrienden die we in de droom zien zijn meestal de schaduwen van onze eigen ziel.
Het voedsel in de droom is het eigenlijke voedsel voor de geest. Wie in de droom een maaltijd nuttigt, zal psychisch gesterkt door het leven gaan.
Wie als vrouw over een zwangerschap droomt zou in het waakbestaan een droom in vervulling kunnen zien gaan.
Als de eigen dochter in de droom voorkomt dan moet men er rekening mee houden dat de dochter in het waakbestaan een probleem heeft waardoor zij in de droom van één van de ouders verschijnt.
De ontlasting die we in de droom hebben is het symbool van geestelijke bevrijding. Onder ontlasting valt ook urine, zweet en speeksel. De ontlasting in de droom moet ons bevrijden van onbehagelijk gevoelens, schuldcomplexen, spanning, verdriet, nare herinneringen en nutteloze gedachten.
Wie zich in de droom verkleed wil in het waakbestaan mogelijk gewoon anders tevoorschijn komen.
Kijk maar of je er wat mee kan.
Groeten Hans.
Bron
DROMEN ENCYCLOPEDIE
Hoi Hans,
Dank je wel voor deze uitleg, toevallig heb ik net een hele leuke man ontmoet en dat brengt idd nogal wat gevoelens teweeg. Het is wel grappig om dat dan terug te lezen dat het me eigenlijk dus wel bezig houdt ook onbewust, doordat ik al een paar keer de spreekwoordelijke neus heb gestoten is de angst dat er weer een gebroken hart uit voorkomt natuurlijk aanwezig. Ook het gevoel van geborgenheid en ontlasting komt me wel bekend voor. Ik zie de droom nog steeds als positief, het gevoel wat ik bij die droom had was erg fijn maar doordat ik het niet helemaal kon plaatsten hield het me erg bezig maar nu weet ik dat het gewoon een nieuwe fase is en dat ik me zeker niet anders moet voordoen en eerlijk moet blijven en dat ik even een oogje op mijn meid moet houden.
Veel liefs.
Hoi deklusvrouw
Het mooi om te lezen, van wat er in je brief staat, ik wens je veel geluk en je zal de geluksvrouw worden denk ik. En eerlijkheid duurd het langst.
Veel liefs.
H@ns.
Droominfo, © 2024