Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Te veel dromen

Debbie
15 jaar geleden

zolang ik me kan herinneren onthoud ik veel van mijn dromen. maar de laatste tijd worden ze heftiger en onthoud ik vrijwel iedere droom die ik heb. ik kan er niet omheen en wat ik droom bepaalt voor een groot gedeelte mijn gevoel en humeur overdag. het klinkt misschien vreemd, maar heeft iemand een advies wat ik kan doen om minder te dromen of mijn dromen overdag los te kunnen laten?

bwo
15 jaar geleden

hoi, debbie

Mijn oma zei mij altijd als je op je zij gaat slapen heb je minder kans op dromen ik heb soms wel eens niet gedroomt zo ik me nu kan herinneren
ik hoop dat je er iets aan hebt.

Moi
15 jaar geleden

Ik heb een dromenvanger. Ik had vroeger ook heel erg veel last van dromen, en dan echt een paar die ik dan ook onthoudde.
Dreamcatchers zijn goedkoop, en bij mij werkt het. Natuurlijk ben ik er niet helemaal vanaf, maar het is in ieder geval wel minder geworden.

Debbie
15 jaar geleden

dank je wel voor jullie reacties. helaas heb ik allebei deze tips al geprobeerd, de dromenvanger hangt trouw voor mijn raam en ik slaap al sinds ik klein ben op mijn zij. hopelijk komen er nog meer reacties maar jullie beiden toch alvast bedankt hoor!

Celine
14 jaar geleden

Ik heb hele erge last van dromen, mijn dromen zijn zo sterk dat ik de volgende dag met erge hoofdpijn wakker word en ik ben er ook heel moe van. Het zijn bijna nooit nachtmerrie's, wel kan ik me alles herinderen de volge dag of ik krijg later op de dag flash-back's heel apart. Weet iemand wat ik hier aan kan doen of tegen doen?

x

hann
14 jaar geleden

ik heb precies hetzelfde..
ik kan super veel van mijn dromen onthouden..
soms word ik wakker met een stuk of 5 verschillende dromen die ik nog kan na vertellen..
als de laatste droom een nare droom is, voel ik me de hele dag zo.
als ik een hele drukke droom heb gehad, ben ik de hele dag vermoeid.
het is erg lastig af en toe, maar ik heb gelukkig geen nachtmerries, dua kan dr wel mee leven.
wel apart, dat sommige mensen zich zo veel kunnen herinneren, en andere mensen nooit.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024