Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Wie wil mij helpen deze droom uit te leggen?

Gwenny
6 mei 2009

Wie kan mij helpen de volgende droom uit te leggen?

Ik zit op mijn knieeen en ben naakt, ik heb enkel een klein handdoekje om mijn billen heen geslagen. Mijn naaktheid voelt niet onaangenaam. Ik ben een witte ruimte, het lijkt wel een soort sauna-achtig iets en ik ben voeten aan het wassen van mannen. Er staat een gigantische rij met (mooie) mannen en ik was stuk voor stuk hun voeten. Zij lopen voorbij mij en praten met mij, sommige komen even terug om te bedanken anderen lopen door. Ik praat tegen hen die terug komen maar ga verder met 'mijn werk'.
Ondertussen heb ik het gevoel alsof ik op iemand wacht. Ik weet ook op wie, op een leraar van een cursus die ik volg in real life, iemand die me soms uit mijn evenwicht haalt, iemand bij wie ik examen moet doen, maar ook iemand die ik aantrekkelijk vind)
Alle vragen of ik meega met een van de mannen sla ik af, ik wacht op die ene man.

EN dan wordt ik wakker, ik wilde terug in slaapvallen om te zien hoe het afloopt, maar ik ben wakker en voel me heel tevreden, alleen de droom blijft door mijn hoofd spoken.

Bij voorbaat vriendelijk dank!

9 mei 2009

Hoi Gwenny.

Wie in de droom op zijn knieën rondkruipt zal in het waakbestaan vernederd worden door anderen. Helaas zal dit de schuld van de dromer zelf zijn.

Wie het naaktlopen in de droom zeer prettig vindt heeft in het waakbestaan behoefte zich van zijn belemmeringen te bevrijden. Daarbij willen we anderen laten zien dat we onafhankelijk zijn en geen remmingen kennen.

Wie in de droom iets met water wast wil zich in het waakbestaan ergens van ontdoen. Dit kan bijvoorbeeld een schuldcomplex zijn, een onterechte beschuldiging of een karakterfout. De voeten.

Freud zag de voet, zoals bijna elk droomsymbool, als een seksueel symbool. Dit komt omdat de voet in de schoen glijdt zoals de penis in de vagina, anus of mond glijdt. Natuurlijk kunnen voeten een erotische betekenis hebben, maar alleen als ze in de droom gekust of gestreeld (wasen) worden of op enige andere wijze voor seksuele handelingen worden gebruikt.

Een examen of tentamen brengt altijd veranderingen met zich mee.

In dromen van vrouwen is het niet alleen de duistere zijde van de persoonlijkheid maar bovendien de mannelijke kant van de droomster. De onbekende man kan in dromen verschijnen als achtervolger, als voorbijganger, leraar, chef maar ook als bekenden zoals de eigen vader.

Kijk maar of jeer wat mee kan.

Bron.
DROMEN ENCYCLOPEDIE .

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024