Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
ik heb nu al twee keer in dezelfd week van een zwangerschap gedroomt, (Zelf ben ik niet zwanger en is niemand in mijn omgeving dit)
1ste keer was het een droom over een zwangerschap test van mijzelf die positief bleek ( heb deze 3 x gedaan resultaat was hetzelde rose lijntje), En gisternacht was mijn zusje zwanger en had nog 7 dagen te gaan tot ze was uitgerkent,
Misschien weet iemand wat het betekend als iemand anders in je droom zwanger is.
Hoi Ivy.
Wie over zwangerschap droomd heeft soms een wens die in vervulling zou kunnen gaan .en een bevalling wijst op een ontplooing van iets en dat is iets wat ik niet weet.
Dromen over een zus betekent hulp en zorgzaamheid.
Misschien heb je toch ergens een wens en heeft die droom daar betrekking op.
Goeiedag,
Ik had gister een droom dat een kennis van me zwanger is van een tweeling.
Vervolgens in de droom was ik thuis bij een overledene tante van me die nu al 7 jaar niet meer in ons midden is.
In de droom zag ik haar duidelijk en sprak ik tot haar vroeg ik haar hoe het gaat met dr zoon? Ze zei in die droom tegen me die vrouw waarmee hij is hem gaat doden...snap er niets van maar zit me dwars wat dat kan betekenen
Goede avond DV
Het is een waarschuwing in een droom dat iets gaat veranderen, dat er een moeilijke tijd komt ergens wordt een einde aan gemaakt of het komt door depressie of een ander conflict kan ik niet zeggen. Het heeft te maken met een einde van de relatie. maar ik weet niet of je al weleens voorspellende dromen hebt gehad, maar je weet het meestal pas als het uit is gekomen... ik begrijp je gevoel, het beste wat je kan doen is er voor die persoon er zijn als goede vriend in een moeilijke tijd :)
Goeden avond
Ik heb mijn tante gezien in mijn droom die zwanger is.
En dat ze na een maand een miskraam heeft gehad.
Wat betekend het.
Alvast bedankt.
Xxx hann
Beheerder |
Meestal dat er wel een idee of verandering broedde, maar dat het niet lukte.
Goedemorgen
Mijn zus heb gedroomd dat ik zwanger was wat niet geval is en dat ik aan bevallen was van een meisje
weet iemand betekenis ervan??
Groetjes Xxx
Beheerder |
Bevallen is meestal iets als een nieuw idee lanceren.
Het kindarchetype is zeer uitgebreid en betekent meest, nieuwe mogelijkheden.
Kan ook een verlossing betekenen van een buik met problemen.
Bevallen is een zware taak.
Aan een bevalling gaat een broedtijd vooraf.
Kan Zelfbebroeding zijn.
Ik heb gedroomd dat het vriendinnetje (17 jaar)van mijn zoon (18 jaar) zwanger was. Ze kwamen me dit vertellen en ik voelde geen blijdschap, en ik dacht wat moet er nu gebeuren. ik zag dat mijn zoon ook niet blij was. Zij was wel gelukkig en verheugde zich op haar baby en hij stond er maar bij. Als ik vroeg aan mijn zoon, wat ga je nu doen?, dan zei hij teneer geslagen dan zal ik maar papa worden. Wat zou dit betekenen?
Beheerder |
Tja afgezien van een voorspelling is het duidelijk dat jij hen niet als gelukkig ziet.
De zwangerschap kan een manier zijn om een relatie af te dwingen.
Het is ook het gevoel wat jij erbij hebt want je gedachten worden beelden.
Toch neemt het onbewuste veel meer waar, dus wie weet..............?
De zwangerschap kan ook een beeld zijn van een hier ongelukkige relatie.
Bedankt voor jouw uitleg Sheherazade!
Hallo
Mijn vriendin appte mij vandaag met dat ze had gedroomt dat ik zwanger was .
Ik vroeg haar if ik was bevallen en ze zei nee dat ik last had van krampjes en dat ze gek werd van mij waarschijnlijk ?
Wat betekent dat ?
Als iemand droomt dat je zwanger bent?
Beheerder |
Dat is een moeilijke vraag, want er bestaan meerdere mogelijkheden.
Zwangerschap kan leuk zijn, maar soms ook een kruis in de zin van met een probleem rondlopen.
Zo kan iemand je wel iets toewensen. Maar aangezien niet bekend is hoe de relaties zijn?
Zwangerschap kan op nieuwe ontwikkelingen wijzen. Je loopt dan in de broedtijd/ incubatie rond.
De krampjes kunnen b.v. allerlei details zijn van een plan.
Je zou als voorbeeld een zaak of wat ook willen opstarten, maar je hebt misschien wel 1000 zorgen.
Ik droomde dat ik zwanger was en ook gelukkig en dat ik zou gaan trouwen maar niet van hem hield ik was zwanger van de man waar ik echt van hield
Een zwangerschap kan een verwijzing zijn naar het ontstaan van een nieuw idee, richting of doel. Alleen onbewust weet je het niet voor elkaar te krijgen, omdat oude ideeën op de voorgrond komen. Vroeger was het dat je je moest binden aan een man om vooral financieel verzorgt te worden. Vroeger keek de man niet erg veel om naar de kinderen. Zijn taak was om geld in het laatje te brengen. De vrouw deed het huishouden en voedde de kinderen op.
De eigenschappen van de persoon die je trouwt in je droom zouden eigenschappen kunnen zijn die je zou moeten uitwerken om te groeien als persoon. Dat zijn die mannelijke eigenschappen: ratio, doorzettingsvermogen, assertief, onafhankelijkheid enz.
Ik droom dat mij zus een miskraam krijgt
Beheerder |
Een miskraam staat vaak voor een mislukt plan.
De zus kan een eigenschap van jezelf zijn.
Hallo,
Ik heb over mijn zusje gedroomd dat zij zwanger is.
Zij staat in mij droom voor me en aait over haar buik heen. Ze kijkt me lachend aan. Zonder iets te zeggen schiet ik in tranen en vraag haar huilend of zij zwanger is. Ze knikt ja!
En toen werd ik wakker.
Zij willen ook graag zwanger worden maar alleen het gaat niet zo gemakkelijk bij hun.
Kun je me vertellen wat de betekenis hiervan zou kunnen zijn. Ik droom bijna nooit en gisteren avond was het eerste keer lang een lange tijd.
Beheerder |
Het zou natuurlijk een blijde boodschap kunnen inhouden.
Maar zwangerschap kan ook iet nieuws betekenen dat op stapel staat.
Je zus kan een deel van jezelf zijn.
Goedemorgen,
Heb vanacht zo gek gedroomd. Ik ben zelf op dit moment 17 weken zwanger en droom de gekste dingen.
Vanacht zat ik opgesloten met mijn vrienden en collega's in een ruimte en was er een moordenaar die ons 1 uur de tijd gaf om hem te vinden voordat hij meer mensen zou gaan vermoorden. Ik rende met mijn zwangere buik rond maar hij was niet te vinden. Uiteindelijk had hij een aantal mensen al vermoord en kwam hij achter mij aan... Toen ging de wekker....
Ik werd gebroken wakker met enorme hoofdpijn. Enig idee wat dit kan betekenen?
Gefeliciteerd met je zwangerschap! De hormonen slaan een beetje erop los en daarom kun je gek dromen.
Een moordenaar beëindigt oude slechte gewoontes of denkwijzes. Het kan ook het eind van een verslaving betekenen. Voor jezelf mag je ernaar zoeken. Helaas kon je het niet vinden. Misschien maken mensen zich zorgen om je voor niets. Of iemand betuttelt je.
Beheerder |
Het lijkt mij een angstsymbool.
Zwangerschap houdt nieuw leven in.
Tegenover het leven staat de dood.
Het onbewuste geeft en neemt zoals de zee dat ook doet.
Ergens linkt dat aan de erfzonde.
De gedachte dat de vrouw de schepper naar de kroon steekt door zelf leven voort te brengen.
Daarmee werd zij mythisch weggezet als zondig en werd verantwoordelijk gesteld voor de ellende op de wereld.
Kan dus een onbewust schuldgevoel betekenen.
Misschien een gevoel van bedreiging in je leven?
Het brengt ook verplichtingen mee en kost je dus een stuk vrijheid.
Misschien ervaar je dat als een stuk verlies?
De moordenaar is een symbool van de grote rover/barbaar die plots in iemands leven kan opduiken.
De man met de knots. Het is een beeld dat in mythen voor kan komen. De vrees voor het onberekenbare lot.
De vijand die het kind geen leven gunt, als een Herodes die de eerstgeborenen doodde.
Herodes is een symbool van het wraakzuchtige ego.