Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

teleurgesteld in mij

Katarina
19 mei 2009

Het is heel belangrjk voor me om er achter te komen waarom in mijn droom mijn opa teleurgesteld is. Ik heb allang niet meer over hem gedroomd en het heel moeilijk met de dood van mijn grootouders gehad. Het laatste stukje van de droom is het belangrijkst. De teleurgestelde en afwijzende blik. Dit past overigens niet bij zijn karakter hij was nooit boos of iets dergelijks en hield net zoveel van hem als van mijn vader.

Drrom:
Ik ben in mijn geboorteland bij mijn tante (die overigens in het dagelijks leven net zoveel van me houdt als mijn moeder). Ik ben jarig en net 19 geworden en mijn tante wil mij en me zusje vermoorden. Het is niet zozeer eng ook als is ze wel kil. Opeens ben ik in mijn kamer in Amsterdam. Mijn neefje heeft de opdracht gekregen van mijn tante mij en me zusje uit het raam te gooien. Ik haal hem over dat niet te doen. Wij gaan stiekem het huis uit en bevinden ons plotseling in de straat waar mijn overleden grootouders in mijn geboorteland vroeger woonden. (deze straat heeft overigens de mooiste jeugdherrinneringen voor me!). Wij willen de straat uilopen en plots zien we een groot open raam in een van de flats waar mijn opa, leven met 3 oudere mannen zit. Ze schaken en praten. Als hij me ziet kijkt hij heel teleurgesteld en afkeurend. Hoe verbaasd en blij ik ook ben hij praat niet met me. Een van de andere mannen (die op een van mijn leraren op school lijkt) communiceert wel. Als ik mijn opa beter aankijk zie ik de teleursteling echt goed in zijn gezicht en dan wordt ik wakker.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024