Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

ernstige droom, heeft iemand een verklaring?

C
25 mei 2009

ik heb laatst een droom gehad waar ik wel een paar dagen flink mee zat, en ik het iedere keer voor mijn ogen terug zag.
ik was op school, maar die school had een gevangenis voor ernstig gestoorde mensen.
mijn broertje was zo gek. hij had mij gesneden met een stenly mes en we hebben flink gevochten.
ik heb toen dat mes afgepakt en hem in zijn nek gezet. om hem te commanderen dat hij mee moest lopen.
ik hield die stenlymes erg strak vast waardoor er een diepe snee in zijn nek stond. dit beeld krijg ik niet meer uit mijn hoofd, en ik vind het zo erg.
daarna heb ik hem dus afgezet in dat gevangenis! het brak mijn hart!
ik werd huilend wakker, en heb de rest van de dag ook niet lekker gewerkt.
kan iemand mij een verklaring geven? want ik krijg het gewoon niet uit mijn hoofd!

25 mei 2009

Hoi C

De school die we in de droom zien zou betekenen dat we in het waakbestaan nooit zijn uitgeleerd. De school die we in de droom zien kan echter ook een gebeurtenis uit ons verleden verbergen.

In de gevangenis worden meestal onze gevoelens gevangen gehouden. Daardoor zijn we niet langer de baas over onze eigen beslissingen.

Meestal zal onze broer ons attent maken op psychische problemen of karakterfouten.

Wie in de droom in gevecht is, wil in het waakbestaan vermoedelijk een conflict oplossen. Mogelijk heeft hij daar nog niet eerder de moed voor gehad.

Wint men het gevecht dan kan men in het waakbestaan er op rekenen dat we een uitzichtloze situatie de baas kunnen worden.

Bloedverlies duidt op het verlies van liefde, maar geeft ook een noodzakelijk offer van de ziel aan.

Ik denk dat je aan het werk kan om je eigen problemen op te lossen, je hebt al een offer gebracht een tweede hoeft niet als je op let, maar je hebt je gevoelens weer achter de tralies gezet en daar kom je niet verder mee.

Groeten H@ns.

Bron

DROMEN ENCYCLOPEDIE

doet er niet toe
27 mei 2009

Hallo,

ik denk dat het iets is uit het verleden.
iets dat je niet los kan laten.
dat nog niet is opgelost, nog niet goed in elk geval.
een conflict dat uit de hand loopt als het niet goed wordt 'afgesloten' zegmaar.
ik hoop dat ik je hiermee verder help.
ik geloof niet echt in het spirituele enzo maar ik denk dat dit best een verklaring kan zijn.

vriendelijke groet,

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024