Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Nou, dit is voor 't eerst dat ik op deze site zit. Maar ik doe toch een poging want ik heb al 2 a 3 jaar lang bijna elke maand dromen met dezelfde thema.
in al mijn dromen, ren ik mij helemaal suf...ik moet vluchten, wegrennen...maar waarvoor ? geen idee! Zo'n droom heeft veel invloed op mij omdat ik bv dan 14 uur kan slapen en dan wakker wordt en gewoon nog steeds moe ben. Ik denk dat 't komt omdat het zulke intensieve dromen zijn.
Verder in mijn droom moet ik altijd ergens naartoe, maar ik kom nooit aan.
ik heb 2 x gehad dat ik naar iets toe moest op een berg( nooit aangekomen )
ik rende me suf...toen kwam ik bij een groot wateroppervlakte waar ik over moest...maar dat kon niet omdat de brug kapot was en helemaal in de verte was de brug heel en aan de overkant van het wateroppervlakte zag het er heel mooi uit.
De laatste paar keren komt huilen er ook in voor...huilen + rennen ( dat is pas 2 maand nu )
maar ik zie nooit WAARVOOR ik ren....
Herkent iemand zich hier misschien in of weet iemand wat het zou kunnen zijn?
Want ik begin die dromen echt zat te worden, ik zat zelfs te denken om naar een dromen vrouw te gaan! Maar dan denk ik weer: hoe kan zij in een avondje nou mijn hele leven weten en wat de betenissen zijn.
Dank u
hey,
dromen zijn vaak een symbolische weerspiegeling van je werkelijkheid. Rennen (of haasten) kan duiden op dat je iets probeert te bereiken (de andere kant van het wateroppervlak, waar het mooi is). Bruggen geven aan dat er een verandering plaatsvindt in je leven. Het feit dat je deze droom al twee maanden hebt geeft aan dat het niet helemaal gaat zoals je wilt, denk ik. Dromen kunnen je heel goed helpen om te zien waar je in het leven staat en wat er nu eigenlijk gebeurt.
ik hoop dat ik je iets geholpen heb
PS: ik heb zelf een droomlexicon gekocht voor een paar euro (tip). Hierin staan ook droombetekenissen en uitleg.
okay....
ik zat zelf meer te denken: dat ik juist vlucht voor mijn eigen emoties :) omdat ik nogal een droogkloot ben volgens mensen.
maar dat is omdat ik dus niet vaak denk, niet echt bezig ben met mijn emoties. Dat is het enigste wat ik kan bedenken.
maar verandering in het leven.....Hmm...daar moet ik overnadenken of dat bij mij ook zo is
een droomlexicon...ik denk dat ik er ook maar 1 ga aanschaffen ja:P
bedankt ,
Hee Laura,
Ik heb sinds mijn vader wegging begin dit jaar ook dromen waarin ik moet vluchten. Al een half jaar houd het me bezig en ik ben dus maar even op onderzoek uitgegaan. (ik weet niet of je nog steeds last hebt van de dromen, maar toch...:)
Dromen waarin je moet vluchten hebben vaak te maken met het feit dat je als het ware vlucht voor de waarheid. -> je ontvlucht je eigen problemen. Ga na of er in jouw leven iets is waar je niet te veel bij na wilt denken of als je ergens veel verdriet van hebt. (Wat bij mij dus wel het geval is.)
Succes!
Hallo iedereen!!
Ik heb onlangs ook een zeer rare droom gehad, waarover ik graag een beetje meer zou weten.
Ik zat in een gebouw onder de zee , niet zo ver van de oppervlakte. Het was een verlaten, en niets werkte meer om iemand te waarschuwen, dus het was er donker, stil en eng. Ook zaten er bijna elke kamer in de vloer openingen verbonden met de zee. Met een klein groepje mensen probeerden we naar buiten te gaan, naar boven, maar dat was zeer moeilijk omdat veel gangen waren afgesloten.
Ook werden we in de gaten gehouden door 3 lichtroze lamatijn-zeekoe-haaiachtige dieren, zo eng! Ze probeerden ons aan te vallen en te doden. Ik weet het, dat lichtroze is echt raar, maar zo herinner ik het me. We moesten soms door openingen in de vloer zwemmen, omdat we anders niet konden ontsnappen, maar ze hoorden ons van aan de andere kant van het gebouw en waren vliegensvlug! Ze probeerden ons één voor één te vermoorden! Na een lange tijd vluchten en bang zijn, besloten we hen alledrie in de val te lokken en te doden. Dus, we bedachten een plan.
De eerste 2 konden we opsluiten in kamers waar geen openingen waren. Bij de 3e rukten we de elektriciteitskabel van de muur, en elektrocuteerden hem. Ik ben echt een heel deel van mijn droom op de hielen achternagezeten door die beesten en iedere keer op een haar na ontsnapt. Kort daarna had ik die bizarre droom opnieuw, maar toen wisten we meteen hoe we ze om de tuin moesten leiden.
Heeft iemand al een gelijkaardige droom gehad of kan iemand mij deze droom verklaren, want ik heb nog nooit zoiets gedroomd en wil zeker meer weten!
Ik droom de laatste weken veel dat ik vlucht voor iets. Ik weet niet voor wat en niet waarheen. Laatst droomde ik nog dat ik aan het rennen was en toen stopte ik want mijn vriendin stond voor me. Alles om ons heen werd donker en ik kon alleen haar zien en twee figuren die naast haar stonden. Ze stond voor een deur en opeens ging hij open. Aan de andere kant van de deur was alles donkerder dan in de kamer. Ze viel langzaam achterover de kamer achter de deur in. Ik probeerde haar te redden maar ik zat aan de grond genageld.... En toen werd ik angstig wakker. Ik vraag me echt af wat dit te betekenen heeft. Hebben jullie misschien een antwoord?
Hoi
Ik ben Sabien en ben 48 jr oud, ik droom al bijna 40 jaar dezelfde droom,altijd over de oorlog..ik ben altijd op de vlucht..ook in andere dromen ben ik altijd,maar dan altijd op de vlucht..eerlijk gezegd droom ik weinig andere dromen,en dit gaat al jaaaaaaaaren zoo..wat is hier de betekenis van..ben best benieuwd,vindt dit eigenlijk best speciaal omdat t al heel lang zo gaat... ;-)
groetjes sabien ;-)
Beheerder |
Sabine
Wel het is duidelijk dat je ergens voor weg loopt.
Maar heb je weleens overwogen om te blijven staan?
Het heeft namelijk geen zin om weg te lopen als iets je al 40 jaar achtervolgt.
De schaduw van de angst wordt groter als je wegloopt.
Denk aan de kaars en de persoon in een gang?
In dromen kun je leren goed bij jezelf te blijven.
Bewustzijn is een machtig wapen.
De kat loopt soms weg voor zijn eigen staart.
Maar wat wil je niet onder ogen zien?
Kun je details geven over onder welke sfeer of omgeving dit gebeurt,
zodat het thema een leidraad krijgt als de rode draad van Ariadne?
De dromen zijn dus begonnen in je jeugd?
Wie of wat heeft je daar angst aangejaagd?
Zijn er nare ervaringen geweest?
Trauma's kunnen je tientallen jaren ongewijzigd achtervolgen, omdat ze alleen in het bewustzijn kunnen evolueren en herkenbaar worden. Pas dan kun je er iets mee.
Droominfo, © 2024