Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

iemand vermoordt en vervolgens een ander gevraagd om hulp om het lijk weg te maken

natatia
17 jaar geleden

mijn ex-partner heeft over me gedroomd dat ik iemand heb vermoordt en hem vervolgens om hulp gevraagd om de lijk te verbergen/weg te maken. wie weet wat deze droom betekent?

Lammie
17 jaar geleden

Ik denk dat het iets te maken heeft met, iets weg werken..of af maken... Misschien gevoelens..of school, of bepaalde wensen die je wilt vervullen...Of bepaalde dingen dingen die je altijd al hebt willen doen, maar nooit gedaan hebt...

En het gedeelte dat je om hulp vraagt om het lijk weg te werken, is dan, denk ik, dat je iemand z'n hulp er bij nodig hebt.. Dat je het niet alleen kan..

Monis
8 jaar geleden

Al jarenlang heb ik een met regelmaat terugkerende droom. Ik heb mijn ex-man vermoordt en hem in stukken gehakt. Onder de schuur van mijn ouders heb ik een gang gegraven waarin ik een koelkist heb geplaatst waarin ik dus ondergronds de lichaamsdelen heb verstopt.
In elke droom ben ik heel erg bang dat dit opgemerkt zal worden, de ene keer omdat er politiehelikopters met infrarood over vliegen. De andere keer omdat mijn ouders gaan verhuizen en een andere bewoner de schuur weg wil halen.
De dromen hebben steeds een andere wending, maar het vermoorden van mijn ex en het lichaam ondergronds verstoppen blijft in elke droom hetzelfde. Ik weet ook nooit hoe de dromen aflopen omdat ik steeds angstig wakker word omdat ik bang ben betrapt te worden.

8 jaar geleden
Beheerder

Het is een verwerkingsdroom.
Je wilt hem gewoon begraven in je onbewuste.
Het in mootjes hakken komt vaak voor.
Tegelijk hak je dan ook stukjes van jezelf.
Want alles wat je projecteerde moet je terugnemen om ervan verlost te raken.
Dus niet identificeren maar wel je verantwoording nemen voor eigen aandelen.
Jung merkte eens terecht op dat we in wezen identiek zijn met onze ergste vijand.
Het is soms heel moeilijk om zulke schaduwkanten in jezelf te integreren of zelfs maar te accepteren.
Je zit wellicht met een onvervuld wraakgevoel of haat?
Maar vermoorden helpt je niets want je steekt eigenlijk meer energie in de draak.
Het kwaad moet je niet voeden nog bestrijden want in beide gevallen neemt het toe.

Invriezen betekent dat je gevoelens onderdrukt.
Daarmee heb je ook jezelf ingevroren.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024