Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

sneeuw in de zomer

Wim Van Laere
12 juli 2009

Het moet lukken dat zowel ik als mijn dochter in twee dagen tijd beiden dromen over een pak sneeuw midden in de zomer. Heeft er iemand een idee waarmee dat verband kan houden?

J.D.
20 juli 2009

Dat zou verklaard kunnen worden als degene die als eerste de droom had het aan de tweede persoon verteld heeft.
Dromen zijn in zekere zin te vergelijken met hallucinaties die gestuurd worden door de dingen die wij dagelijks zowel bewust als onbewust meemaken.

Aan de andere kant er is een hele sterke band tussen ouders (meestal moeders) en kinderen broers en zussen het komt bijvoorbeeld voor dat je weet dat een ander hilp nodig heeft zonder dat de ander ook maar in de buurt is.
Er zijn geen harde bewijzen mogelijk voor het betaan van een link tussen personen op deze manier wel is het zo goed als algemeen geaccepteerd.

Ik heb geen idee van de betekenis van sneuw in de zomer in een droom maar als ik zal moeten gokken denk ik dat het mmischien het verwerken van een onverklaarbaar bijna onmogelijk voorval zal kunnen zijn.
Dit maakt het bijna een paradox gezien voor de tweede van jullie die de droom had zal het onverklaardbaare de droom van de eerste kunnen zijn :)

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024