Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Indrukwekkende droom

J.D.
19 juli 2009

Hallo,

Ik had gister avond een erg indrukwekkende droom die erg als "echt" voelde hoewel alles surrealistisch was.
Om de een of andere reden stond ik mijn tent op te zetten op een erg mooie gras begroeide heuvel tot er uit het niks lucht alarm klonk.
Toen ik op keek stonden er in de heel erg verte 3 masten met alarm installaties en ik reageerde door een toevallig aanwezige bijstander (die overigens heel erg bekend was als een vriend maar maar in het echt niet bestaat) te vertellen dat ik het zo'n onzin vindt dat ze dat ding elke maandag af laten gaan toen hij zij dat het geen maandag was.
Uit de verte kwamen op dat moment 3 vliegtuigjes aan en voor nog onveklaarbare redenen dook ik plat op de grond en zag hoe de drie vliegtuigjes 1 ton achtig ding aan een parachute lieten vallen (als in alledrie lieten er een vallen als in onmogelijk niet als in 3 tonnetjes totaal) het ding raakte de grond en bleek een atoom wapen te zijn en wonder boven wonder ben ik er heel van af gekomen.
in mijn droom vroeg ik mij hardop af waarom daar gezien er in de wijde omgevng niks anders was dan gras bomen en een rivier.
De bijstander vertelde mij dat dit enkel de eeste drops zouden zijn en dat er veel meer gingen volgen met als conclusie dat er maar een kleine kans was om te overleven.

Uit het niks was ik zo in een keer thuis waar mijn buurman zijn auto (een grote pickup terwijl hij een heel klein autotje heeft) aan het inladen was en mij vroeg waar we het beste heen konden gaan ik redeneerde dat we het beste naar het estrella gebergte konden gaan gezien de niet zo dichte bevolking en de hoogte van bijna 2 km.
Hij ging verder met inladen terwijl hij mij vertelde dat ik mijn scooter wel mee mocht nemen maar enkel 1 van mijn 3 katten.
Ik heb hem vriendelijk bedankt en vermeld dat ik met zo'n keuze wel liever een alternatief zal zoeken ondanks dat als ik geen van de 3 mee had mogen nemen ik waarschijnlijk gewoon mee was gegaan.
Mijn andere buren (overigens in mijn droom andere onbekende mensen niet mijn werkelijke buren) gingen massaal naar een school/winkelcentrum toe om daar verder te denken over wat te doen.

De bijstander vertelde mij dat zodra de zon weer op ging de rest van de bommen zouden gaan vallen en niemand scheen dat door te hebben.
Uiteindelijk vondt ik iemand die mij verzekerde dat we samen de trip naar het zuiden zouden gaan maken alleen om welke reden dan ook bleef zij maar uitstellen.
Toen ik uiteindelijk besloot om zelf op mijn vespa ging proberen zo ver mogelijk te komen werdt ik wakker.

Het was geen nachtmerrie !
De droom voelde ongeloofelijk echt hoewel hij wel surrealistisch was en speelde zich niet af in een post apocalyptische wereld.
De reden dat ik hier post is omdat nu de 3 als in het aantal vliegtuigjes alarm torens en katten meer indruk heeft gemaakt dan de rest van de droom dat komt steeds in mijn hoofd naar boven drijven,

Vriendelijke groet, JD

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024