Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dromen worden werkelijkheid

Wouter
17 jaar geleden

Ok, ik droom wel eens, niet altijd, 's nachts over dromen die werkelijkheid worden.
Ik heb laatst de Quest gelezen en daarin stond dat dromen spiritueel waren en gecombineerd worden met "gegevens" uit het verleden.
Maar ik ben hier persoonlijk op tegen.
Ik heb al aantal veel dingen meegemaakt waarover ik droomde, het zijn wel korte dingen. Maar het wordt wel werkelijkheid.

Zoals;
*een jaar geleden voordat ik op vakantie ging met me'n vader heb ik gedroomd over een grote gouden klok die op, 17.10 stond.
Toen ik eenmaal in het hotel aangekomen was en bij de checking stond, keek ik naar diezelfde klok.
*1 week geleden droomde ik dat ik langs de autoweg stond en me mobiel bij me hoofd had.
Donderdag de 13-9-2007 gebeurde het precies. Alleen wist ik niet waar het over ging in me droom. Alleen dat ik langs de autoweg stilstond op me scooter met een maat naast me.

Zulk soort dromen heb ik vaker, en ik zie of hoor ook het gesprek, of ik zie de tijd erbij wanneer het gebeurd.
Me moeder heeft dit soort dingen "ook" alleen dan in een mindere vorm als ik.
Als jullie het ook hebben, reply dan a.u.b. op dit bericht.
Want ik zelf vindt het best apart dat je "in de toekomst kan dromen"
En zelf ga ik ook proberen een "logboek" bij te houden van wanneer ik het heb gedroomd en "wanneer het uitkomt"

Jaella
12 jaar geleden

Hallo Wouter,

Ondertussen is het al vier jaar later dat je het bericht over je dromen op deze site hebt geplaatst.
Via google ben ik op jouw bericht uitgekomen, het is voor mij zeer herkenbaar.
Ben jij ondertussen al wat verder gekomen naar je vragen hierover, want ik ben ook op zoek naar antwoorden.

Groetjes Jaella

12 jaar geleden

Ik kan grondig gaan vertellen wat er is, maar jij hebt voorspellende dromen! Soms is dat handig, maar soms ook niet. Misschien kan je het uitwerken. Kijk maar eens op internet! ;) Succes!

eucylia
12 jaar geleden

ik heb er ook al langs van sinds.. nou ja altijd eigenlijk al.
zowel een moment opname die je later als een soort deja vu ervaart, maar ook waarschuwende dromen.
en dromen over overleden mensen.

ik heb bijv, jarenlang een droom van een bed gehad met een ouderwetse kast ertegenover. toen kwam ik een jongen tegen en hij kon mijn droom aanvullen.
we zijn nog steeds samen en hebben heel toevallig precies de kamer uit onze droom (en we hebben niets gekocht eigenlijk voor onze kamer, maar alle meubelen gekregen, dus dat is wel speciaal dacht ik zo :)

het enige wat ik je kan meegeven is laat je niet gek maken.
houd het onderscheid tussen echt en nep en denk er niet al te veel over na. laat t gewoon over je heen komen of sluit het af voor jezelf

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024