Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo,
Ik had van de week een wel heel vreemde droom. Hij voelde ook heel intens, en ik was me bewust dat ik op dat moment droomde.
Het ging als volgt:
Ik zag dat het al een poosje niet lekker met mij ging op psychisch vlak. Op een gegeven moment werd ik thuis in de ambulance meegenomen. Ik stribbelde tegen, maar dat hielp niet. Ik werd naar de PAAZ (Psychiatrische afdeling algemeen ziekenhuis) gebracht en daar voelde ik me helemaal niet op mijn gemak. Voelde me angstig, onwenning en erg verdrietig. k kreeg een gesprek met de psychiater en daarin kreeg ik medicijnen voorgeschreven. Na het gesprek moest ik in de hal wachten. Na een poosje wachten werd ik door een verpleegkundige meegenomen en moest ik deelnemen aan een groepsgesprek met 21 personen. Daarin werd mij gevraagd hardop te vertellen wie ik ben, hoe oud ik was en wat ik hier op de afdeling kwam doen, mijn opname reden dus. Ik vond dat erg lastig en wilde helemaal niet hardop in de groep vertellen wat er met mij aan de hand was. Vervolgens werd het steeds drukker in kijn hoofd en hoorde ik stemmen.
Ik raakte in paniek en ging naar mijn kamer en ging op bed liggen. Daar kroop ik helemaal in de dekens in de hoop de stemmen niet meer te horen. Ik voelde me zo verdrietig en angstig.
Een verpleegkundige kwam achter mij aan en kwam bij me op de grond zitten om te praten, en daar aan heb ik mijn verhaal gedaan. Even later kwam e een andere verpleegkundige mij roepen omdat mijn moeder op bezoek kwam. Alleen ik wilde mijn moeder niet zien en heb gevraagd haar weg te sturen. Ik voelde mij erg beschaamd voor mijn opname.
Het vreemde in deze droom is, is dat ik op dat moment wist dat ik droomde. Echter de gevoelens zoals angst en verdriet voelde voor mij heel echt aan. Toen ik ontwaakte lag ik ok helemaal in mijn dekens gewikkeld en voelde ik mij erg gespannen. Ik wil graag weten wat dit betekend? Het is overigens tot nu toe een eenmalige droom geweest. Misschien handig om te weten: ik ben verpleegkundige in een psychiatrisch ziekenhuis.
Alvast bedankt voor de moeite!
Groeten maja
hallo,
Ik weet niet precies wat je droom inhoud, mijn oma houdt zich daarmee bezig. En ik kan haar nu niet berijken voor je..maar ik weet wel een paar dingen..
Ik denk dat je misschien deze droom had, omdat je bij je werk al die menzen ziet en misschien ben je bang om ooit ook zo te worden..of je hebt iets die dag op je werk meegemaakt en dat bleef in je hoofd hangen..maar het kan ook zo zijn dat die droom een diepere betekenis heeft en dan kan het een waarschuwing zijn, je werk is niet bepaald waar je kunt zitten coffie drinken en niks doen..ik wil later ook met psychologie iets doen, en dat werk vraagt veel aandacht. En dus moet je misschien beter opletten, want je weet maar nooit wat je patienten in hun hoofd halen..Verder weet ik niks over dit onderwerp. Ik hoop dat je hier wat aanhebt.
Groeten Maria
Bedankt voor je reactie,
zelf heb ik het idee dat er meer achter deze droom zit. Ik weet namelijk wel dat als het iets is op het werk wat er is gebeurd, dan kan ik het wel herleiden.
heb zelf het idee dat er een angst zit bij mijzelf, alleen ik weet niet waarvoor.
hoop dat ik er achter kom, of dat iemand mij kan uitleggen welke betekenis er verder nog achter deze droom zit.
groeten Maja
ik droom niet of ik droom maar ik zie het niet. ik ervaar dat als een straf. ik ben schizofreen . al jaren hoor ik stemmen. ik ken een aantal gidsen (geesten) soms zijn ze goed voor me . soms spelen ze met me : dood gaan'.ook ben ik verslaafd aan soft drugs. ik weet veel af van de geestelijke wereld af. wat bheb je eraan (ego). ik heb ook bij de baghwan gezeten , dat zie ik wel als positief wel een speciale behandeling. ook kan ik de tarot lezen, (27jaar studie) goed he. ook zou ik naar india willen.maar ja daar is geld voor nodig. een wiet-veld beginnen. of met een moter het land rond.hier heb ik moeite met geld. 5 euro per dag blowen kost 6 euro shag 4,50 maar ja . ik zou best wel een boek willen schrijven over al mijn avonturen bv over meesters, over familie, over geesten (astrale wereld). als je in contact met mij wil treden e-mail op cees van der zwan@live. nl.
Droominfo, © 2024