Hallo iedereen,
In de afgelopen jaren heb ik steeds een bepaalde soort droom:
De droom bevindt zich altijd bij de flat waar ik tot anderhalf-jaar geleden woonde met mijn vader. De dromen bevatten altijd eerst een angst om van de flat naar beneden te vallen. Afgelopen nacht droomde ik dat de hekken (de hekjes die je behoeden van naar beneden vallen op hoge verdiepingen) langs de paden ontbraken. In de droom woonden we op de elfde verdieping, terwijl we in het echt op de vierde verdieping wonen. De link naar de elfde verdieping is snel gelegd, omdat mijn beste vriendin ook in die flat woont, op de elfde verdieping.
De angst bestaat continu in de droom om naar beneden te vallen. En niet alleen dat ik naar beneden val, maar dat anderen ook naar beneden vallen doordat ze niet doorhebben dat er geen hekje staat om hen tegen te houden. Aan het eind van de droom ging een buurjongetje bij een kapot hekje staan en er aan hangen - m'n buurvrouw rende naar het jongetje toe en zei dat dat niet mocht, ze wilde hem pakken en het jongetje viel samen met de vrouw van de elfde verdieping naar beneden. Ik snelde in mijn droom naar beneden (met de lift), maar toen ik beneden kwam was er niets aan de hand.
Vervolgens werd ik wakker.
Ik heb vaker dit soort dromen. Vaak dat ik op een hoge verdieping woon en dat er iets niet goed is met een hekje of dat er geen hekje staat, of dat mijn huis geen muren bevat en dat ik dus ieder moment naar beneden kan vallen. Of dat er geen balkon is maar wel een deuropening (en geen deur).
Ik ben erg benieuwd wat dit in kan houden. Het zijn enge dromen, met continu angst om te vallen. En dat is een hele erge angst.
Alvast bedankt,
Eric