Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

trouwen met mn vader?!?!

muisje27
15 november 2009

helloow,

ik had vannacht gedroomd dat ik zou trouwen met mn vader, maar ik zette het even stop, want de priester vroeg aan mij of ik het zeker wist, maar ik twijfelde nog, dus hij gaf mij tijd om even na te denken.

Achter in de kerk was een goede vriendin van mij bij me, en toen zou ik opeens met haar trouwen, want zij had ook een jurk aan... Uiteindelijk besloten we om het niet door te zetten, en deed ik mn trouwjurk uit, en liet het mn moeder dragen, zodat ZIJ met mn vader ging trouwen,..

Na de trouwerij gingen we naar een winkel om boodsschappen te halen, O-O

Vind het echt een vage droom en ik hoop dat iemand mij kan uitleggen wat het betekent^^

15 november 2009

Hoi muisje27

Het huwelijk dat zich in de droom voltrekt staat symbool voor eenzaamheid en angst voor intieme contacten. Het is ook het symbool voor het einde en een nieuw begin.

De vader die we in de droom tegenkomen is vaak de man die ons bij staat met zijn raad of ons wil manen tot discipline.

Vrienden die we in de droom zien zijn meestal de schaduwen van onze eigen ziel.

Wie in de droom zijn eigen moeder ziet heeft in het waakbestaan gebrek aan zelfbewustzijn. In dromen van vrouwen kan de eigen moeder ook de bewustwording van de vrouwelijke natuur zijn.

De jurk in de droom is de uiterlijke verpakking van ons eigen ik. Het symboliseert de manier waarop anderen ons zien of waarop wij willen dat anderen ons zien.
Maar je trekt je jurk uit, wat zeggen wil dat je nog te veel aan je familie vast zit, of laat raad geven, probeer zelf stndig te worden.

Misschien ben je erg onzeker in het nemen van beslissingen, omdat je uiteindelijk toch niet door zet, maar het is de bedoeling dat je dat wel doet om in een nieuwe levens fase te komen, dus de droom gaat echt over je zelf.

Bron.
DROMEN ENCYCLOPEDIE .

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024