Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

wie weet wat en of deze droom mij wat zeggen wil..

22 november 2009

Ik heb vannacht vreemd gedroomd.. ik was in de stad met mijn man. We liepen door een winkel, zag allemaal sinterklaas snoepgoed, ging met de roltrap naar boven en later wou ik naar beneden.. ik moest door een bak met knopen en veiligheidsspelden en daar kwam ik aan bij een ladder.. dus geen roltrap. Ik was toen met een vrouwspersoon, wie kon ik niet zien, mijn man was er niet. Weer later, ik mijn beleving dezelfde droom, zaten we de ergens in een winkel, soort hema en het licht ging uit. Er was muziek en daarom wou ik daar blijven, maar mijn moeder wou naar buiten en daarom gingen mijn man ik mee. Ik was bang, maar mijn man hield mijn hand vast.. we liepen door de winkel naar buiten en nu bleken we in een andere winkel te zijn dan met de roltrap. Buiten aangekomen bleek overal, alle winkels, het licht uit te zijn, maar het was niet helemaal donker.. sommige lichten brandden nog..

22 november 2009

Hoi ambla

Wie in de droom in een winkel binnengaat en niet weet wat hij moet kopen is in het waakbestaan besluiteloos en begint aan dingen zonder zich goed voor te bereiden.

De roltrap is bijna net zo uit te leggen als trap. Echter lijkt hier alles vanzelf te gaan. Wie in de droom op een roltrap naar boven gaat zal zonder inspanning hoger op komen in het leven. Wie met een roltrap naar beneden gaat staat problemen te wachten, maar mogelijk worden we zonder inspanning geconfronteerd met de schaduwzijde van onszelf.

De moeder is een archetypisch symbool. Volgens Carl G. Jung het verborgene, de afgrond, het duistere, het geheime, de onderwereld, het levend makende, de verleiding, het onontkoombare en het giftige.

De trap vormt verbindingen tussen de verschillende verdiepingen, welke op hun beurt symbool staan voor de verschillende gedeelten van onze persoonlijkheid.

Gaat het licht in de droom opeens uit dan moeten we rekening houden met een slecht bericht dat ons in het waakbestaan zal bereiken.

Muziek heeft te maken met gevoel. Mooie muziek zou zielsgeluk betekenen,

Wie over de eigen echtgenoot of echtgenote droomt doet er goed aan er op te letten wat er allemaal in de droom gebeurd.

Ik denk dat de droom over je zelf gaat. misschien weet je al wat er aan je zelf mankeerd.

Groeten H@ns

Bron.

DROMEN ENCYCLOPEDIE

22 november 2009

@ Hans,
ik zelf denk dat ik deze droom heb gehad omdat ik komende di.dag naar de oncoloog moet voor mn 9maandelijkse controle.
Brengt veel spanning met zich mee..zou het dat kunnen zijn?

bedankt voor je uitleg!

1 keer bewerkt. De laatste keer was 22 november 2009 door ambla.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024