Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

wat betekend deze droom

8 december 2009

Ik droomde over mijn man , hij kreeg verscheide keren telefoon , de eerste keer hoorde ik door de telefoon een geweer laden , de 2e keer geweerschoten op de achtergrond ik stond naast hem, mijn moeder was er ook , zij nam paars gekleurde glazen tegels in haar hand en begon te puzzelen waar die tegels vandaan kwamen weet ik niet,mijn gootmoeder en mijn vader waren er ook maar wat zij deden kan ik me niet meer herrinneren .ik werd angstig wakker en durfde niet naar beneden te gaan wat betekend deze droom?

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 december 2009 door JAZEERA.

jona
11 december 2009

Natuurlijk kan ik zo niet precies je droom uitleggen, maar misschien wel helpen.
Ten eerste, je droomt altijd over jezelf. Het hoeft dus niets met je man persoonlijk te maken te hebben.
Je man kan dus staan voor de mannelijke kant van je zelf. Het geweer laden en schieten, staat voor agressie. De andere personen kunnen staan voor bepaalde eigenschappen die ze bezitten. Vaak stereotype eigenschappen voor het type, dus moeder verzorging, oma liefde, vader discipline. Maar jij kent ze beter dan ik, dus misschien hebben ze specifieke eigenschappen. De telefoon staat voor het onderbewuste, een telefoontje aan je zelf. Paarse tegels weet ik niet.
Alles bij elkaar lijkt het er op dat je ergens diep in je onderbewuste een bepaalde wrok of woede heb weggestopt. Of misschien wel gewoon je temprament, het hoeft niet persee negatief te zijn. Probeert dit te linken aan eigenschappen van de personen die in je droom voorkomen. Misschien ben je niet helemaal jezelf en ben je wat mak de laatste tijd, en probeert je onderbewuste je te vertellen weer te gaan leven. Het is maar ene richting, uiteindelijk zal je zelf de ontbrekende puzzelstukjes moeten invullen om de echte betekenis te achterhalen. Veel succes. En bedenk, soms zijn dromen slechts dromen, dus wees niet bang.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024