Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

konijnen??

sammie
11 december 2009

ik droom over konijnen vellen. ze waren op geknoopt aan een houten hek. het waren witte en zwarte vellen. in een veld verder op zag ik andere konijnen dood liggen. ik was niet geschokt maar wel heel verbaasd.

Ik las dat konijnen een teken waren van geluk, maar ze huppelde niet vrij in de velden. IS dit dan juist het tegenovergestelde??

12 december 2009

Hoi Sammie.

Konijnen zijn, even als hazen, al vanouds een vruchtbaarheidssymbool. Dit op grond van het feit dat zij zich razendsnel kunnen vermenigvuldigen

De dood die in de droom verschijnt als gebeurtenis kondigt maar zelden de lichamelijke dood aan. meestal verschijnt een dergelijk symbool in onze dromen aan het einde van een bepaalde periode

Soms worden we er op gewezen dat er iets in onze gedachte of gevoelsleven in leven wordt gehouden dat het beste zou kunnen verdwijnen.

Maak jij je zorgen sexuakiteit of wat er mee te maken heeft.

Groeten H@ns.

sammie
14 december 2009

dank je wel hans voor je reactie.

Soms worden we er op gewezen dat er iets in onze gedachte of gevoelsleven in leven wordt gehouden dat het beste zou kunnen verdwijnen.

deze zin heeft enorm impact gehad. het is namelijk zo dat ik me inderdaad nog bezig hou met het verleden en dan met name met een oude geliefde ondanks dat ik verder ben gegaan. op sexueel gebied heb ik totaal geen plezier meer. het is meer een plicht geworden met mijn huidige partner dan een genot. op andere gebieden klikken wij wel.

14 december 2009

Hoi Sammie.

Dat is iets waar je nog aan werken moet, probeer dat sexueel verleden los te laten ook de inpec er van, je raak het nooit kwijt, maar het kan wel zo worden dat het afzwakt en als steun gaat dien voor je nieuwe relatie, gebruik die ervaring en dat mag ook.

Zet die misgedachte om in een positive, voel heel diep wat het met je doet, zeg tegen je zelf van mijn geslachtdeel is een deel van mijn zelf en beziel dat gedeelte door te voelen, maar ook te liefkozen en dan komt het wel voor elkaar.

Veel sterkte en groeten

H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024