Hallo,
Vannacht droomde ik dat ik in elkaar werd geslagen door een stel jongens, waarvan er een vroeger bij mij op de basisschool heeft gezeten.
Vooral hij kwam duidelijk in mijn droom naar voren, terwijl ik hem al zeven jaar niet meer gezien heb.
Mijn droom:
Het is donker en ik ben met mijn familie en vrienden. We zitten gevangen, want we kunnen niet weg. We zitten in de buitenlucht bij een boerderij. Om weg te kunnen,
moeten we door een poort heen. Een hele dikke man op een soort sneeuwschuiver (maar er is geen sneeuw, slechts modder) houdt ons daar tegen en daarom kunnen we niet weg.
Na deze teleurstelling gaan we weer zitten bij de boerderij.
Dan sta ik opeens alleen op het pad naast de boerderij omringd door een stel jongens. Een van hen herken ik: we zaten in dezelfde klas op de basisschool. (Hij is een jongen die mijn ouders nog wel eens zien omdat hij bij een drankspeciaalzaak werkt, ik heb hem al 7 jaar niet meer gezien)
Ik vind het niet leuk dat ze om mij heen staan en ik probeer mijn vroeger klasgenoot te slaan. Ik raak hem maar wordt door hem en de andere jongens nog veel harder en vaker geslagen.
Ze slaan zo vaak, met hun vuisten, dat ik op de grond val. En dan verander ik in splinternieuwe nike sportschoenen in de kleuren rood en donkerblauw. Daarna wordt ik wakker.
Vooral het einde verbaasd mij. Wat kan het betekenen dat ik in nieuwe nike sportschoenen verander, die ik zo helder voor ogen heb dat ik ze zo zou kunnen natekenen?
En waarom komt dat oude klasgenootje op zo'n negatieve manier in mijn droom voor?
Graag zou ik horen of iemand misschien een idee heeft qua verdere betekenis.