Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom... Volgens mij met betekenis, maar weet niet wat...

Char
15 jaar geleden

Oké. Hier gaat ie:

Ik vond een steen ( vulkaansteen achtig, alleen een soort kern aan de buitenkant zichtbaar en die was pikzwart ). Ik vond hem mooi dus raapte ik hem op. Die avond zou de postcodeloterij uitgerijkt worden. Dus moesten we naar de hemel kijken, in de nacht, en er kwamen verbindingen tussen de sterren die cijfers en letters vormden die de winnende 'postcode' vormden. Op het moment dat de eerste verbindingen ontstaan, begint de steen heet te worden. Ik brand bijna mn hand dus gooi ik hem weg. Ik zeg tegen mn moeder: "Mam, die steen werd heel warm!" En dan zegt mn moeder: "Laat hem dan los." En het gekke was, toen de steen warm werd, begon hij van kleuren te veranderen ( De kern had fellere kleuren... Als de steen roodachtig werd, was de kern felrood, enz. ). Uiteindelijk koelde hij weer af, en werd hij weer het vulkaansteenachtige soort steen. De steen werd daarna onregelmatig weer heet.

( mn droom sloeg een stukje over )

Ik was in een soort van gigantish spookhuis, en we deden een spel. We startten allemaal in onze 'eigen' kamer, en we moesten iets zoeken ofzo. En het huis zat vol met boobytraps. Na een tijdje op iemand anders zijn kamer te hebben geschuild, samen met 2 anderen, zei ik: "We kunnen hier niet eeuwig blijven zitten! Zo winnen we het spel nooit!!! En trouwens, ik heb mijn steen in mn kamer laten liggen." Dus gingen we naar buiten en gingen we de trap af ( we zaten op de 3e verdieping, en eindigden op de 8e!!! Huh? ) Toen zei ik: "Ik heb geen idee hoe we moeten lopen." ( kort stukje overgeslagen ) Ik had mn steen gehaald en we waren met zn vijven, we hadden 2 anderen die nog niet af waren gevonden. Toen kwamen we iemand anders tegen en we vroegen ( Oké, met hetgeen wat ik ga zeggen bedoelde we 'af' ) : "Dood?" En ze knikten...

( weer een stukje overgeslagen )

Het spel was al een tijdje voorbij, en de steen scheeen ergens belangrijk voor te zijn... Hij scheen mij 'uitgekozen te hebben' als vervanger van een koning van een mystiek land
( oké, mn droom is zojuist ge ontspoord... Als ie dat nog niet was... ) Dus ik moest met de koning vechten omdat hij het er niet mee eens was... Een gelijkspel. Toen moest ik ineens de koningIN van het mystieke land vervangen. En dat deed ik. Maar net toen ik tot koningin benoemd was, werd ik wakker. ( PS, vanaf na de eerste 'overslag' wist ik hoe ik mijn steen moest afkoelen: Erop blazen )

15 jaar geleden

Hoi Char.

De vulkaan steen symboliseert de nijd die wij of anderen in zich hebben.

Lopen we in de droom in een oud spookhuis rond dan voelen we ons in het waakbestaan niet prettig in ons eigen lichaam.

De verschillende verdiepingen van een gebouw symboliseren de verschillende fases van ons bewustzijn, maar ook de gedeelten van ons lichaam. Hoe hoger de verdieping waarop we ons in de droom bevinden hoe groter het bewustzijn.

Het koning(shuis) in de droom is meestal ons eigen gezin. De koning die we in de droom tegenkomen is meestal het archetype van de vader. Vaak geeft hij ons in de droom raad of staat hij ons bij in moeilijke perioden.

Zo maar een paar symbolen die iets overr je zelf zeggen wat je bent,

Groeten H@ns.

Char
15 jaar geleden

Hier is Char weer. Ik ben net jarig geweest en kreeg een steen die er heel erg op leek...

15 jaar geleden

Hoi

Dat is mooi.

En nog gefelisiteerd.

H@ns.

cher
13 jaar geleden

het begon met dat we met een oude vrienden kring op reis gingen.
In die vrienden kring waren een paar oude goede vrienden van mij, me huidige vriend, me ex zijn huidige vriendin, me ex en me beste vriend.

toen zagen we in de verte een soort groot kasteel.
maar voor je bij dat kasteel was moest je er naar toe skaten.
dus ik pakte me skates en ging al een speer naar dat kasteel toe.
onderweg hielp ik nog een klein meisje met het skate. want het waren allen maal platen die recht omhoog naar het kasteel lijden met natuurlijk met opstakels.
me ex had ondertussen ook snel ze skates aan gedaan en was snel vlak achter me.

toen kwamen we alleen met ze 2e bij het kasteel aan. we skate naar binnen en kwamen in een glijbaan.
en kregen we onse eerste opdracht en dat was door een soort kermis atractie skaten.

terwijl we dat doen stopt me ex in een keer en zegt tegen me " cher het is beter zo, ik vind het zo veel gezelliger in plaats van als wij samen zijn."
terwijl die dat zegt voel ik me verveelend . en zeg ik wel "ja je hebt gelijk" ! maar ik voel het anders.

ons 2de opdracht was knippen van touwtjes met een lasers en er mocht dan een diamant niet op de grond belanden. en er kwam bij die opdracht nog een stel ons helpen. en we namen die diamant mee terwijl er me met die lasers op ons geschoten werd moesten we badjassen aan doen die daar hingen .. maar ze stonde wel in de brand.

daarna sprongen we met de badjassen aan in een glijbaan. en kwammen we op een patvorm waar supper veel mensen aan het juigen waren . en hadden we samen iets gewonnen.
terwijl ze nieuwe vriendin begint te huilen want die denkt dat er wat gebeurd was tussen ons. en daarna ben wakker geworden.

Ik dacht ik vraag het maar een keer want ik droom vaker over me ex en om eerlijk te zijn word ik er eeen beetje onzeker van dat ik zo veel aan hem denk terwijl ik hem niet eens meer zie, en hij al veder is gegaan en ik ook. we zijn al een jaar uit elkaar.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024