Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Perfecte situatie.... of toch niet?

Ben
21 januari 2010

Het was lekker weer en de zon scheen, Ik zat op een plat dak met een meisje met allemaal grint, maar ik en het meisje (waar ik nu veelvuldig contact mee heb) lagen op allemaal kussens.
Zij was foto's aan het maken en daardoor werd ik jaloers op haar.
Ik wilde eigenlijk weg, maar dat mocht niet want de kussen lagen eindelijk goed, daardoor schoot in de stress omdat ik naar mijn beste vriendin wilde gaan( een meisje waar ik eerst lang verliefd op was en nu hecht mee ben).
Ik viel ineens bijna van het dak, want de rand was erg dichtbij, maar ik was niet bang om te vallen.
Ik merkte dat ik zo op de grond kon springen want het was niet hoog, ik herkende de tegels dus het kon geen kwaad.

Toen liep ik op de speelplaats van mn basisschool.. en daar wachtte mijn broer op me in mijn moeders auto.. en toen liepen we naar huis. En ik vond het heel speciaal.. aangezien het lang geleden is dat ik die route gelopen had.

Ik heb mijn beste vriendin nooit bereikt.....

Wat zou dit betekenen, kan iemand mij helpen?
Ik heb deze droom vaker gehad de afgelopen dagen.

23 januari 2010

Het dak symboliseert het hoofd van de dromer. Als er in de droom iets op of met het dak aan de hand is zouden we in het waakbestaan moeten nagaan of we niet met een geestelijk probleem te maken hebben.

Wie in de droom met een meisje flirt zou echter ook een gat in zijn handen kunnen hebben. Met andere woorden in het waakbestaan de neiging hebben veel geld te verspillen.

Wie in de droom een kussen opschudt zou zich in het waakbestaan zorgen maken over zijn familie of gezin.

Grind kan ons verraden als we onhoorbaar naderbij willen komen. Het is dan ook een teken dat andere mensen ons misschien wel doorhebben.

Meestal maken we een foto om ons een duidelijk beeld van iets te vormen of om het als herinnering te bewaren.

Springen we in de droom ergens overheen dan zullen we in het waakbestaan onze hindernissen kunnen overwinnen. Vaak zullen het zaken zijn die ons zeer intensief hebben beziggehouden.

De school die we in de droom zien zou betekenen dat we in het waakbestaan nooit zijn uitgeleerd.

De auto staat symbool voor ons eigen ik dat we onder controle moeten houden willen we geen brokken maken

.Het huis in de droom is het symbool voor ons eigen lichaam,

Kijk maar of je erwat mee kan.

Bron.

DROMEN ENCYCLOPEDIE .

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024