Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

terugkerende droom/nachtmerrie

Brechtje
25 januari 2010

Hallo,

Ik heb al jarenlang een terugkerende droom. Ik heb hier geprobeerd om te zoeken naar de betekenis maar kan het nergens vinden. De droom heeft steeds een ander onderwerp, maar wel dezelfde setting en hetzelfde idee. Ik droom dan dat ik in de coulisse van een toneelstuk, musical, dansvoorstelling of iets dergelijks sta en dat ik plotseling op moet en besef dat ik helemaal nooit heb gerepeteerd, geen teksten of pasjes of melodie weet. Het is dan heel eng omdat ik dan toch het podium wordt opgeduwd en dus niets weet en heel hard afga voor het publiek. Als ik uit de droom wakker wordt ben ik vaak nog vermoeider dan wanneer ik ging slapen. Herkent iemand dit of weet iemand wat dezed droom betekent?

Alvast bedankt,
Brechtje

28 januari 2010

Hoi Brechtje

het theater in de droom wordt op abstracte wijze ons eigen leven uitgebeeld. Komen we in de droom als acteur te laat op het toneel dan komen we ook in het dagelijkse leven ergens te laat.

Omdat de droom telkens herhaald wordt denk ik dat je probeerd op allerlij manieren door het leven gaat zonder daar iets voor te hoeven doen en dat kan angst geven dat je je telkens weer voor blok wordt gezet en leef je wel prettig?

Kijk maar of je er wat aan hebt.

Groten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024