Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

cobra

slangetje
8 februari 2010

Hey,
Ik droom vaak van een zwart-witte cobra. Hij doet niks, behalve dat hij gaat 'staan', zijn nekflappen spreid en me aanstaart. Ik voel me niet bedreigd door hem of haar, integendeel ik voel me nogal close met het dier, alsof het een oude vriend is die ik lang uit het oog ben verloren.
Ik heb hier al in het droomwoordenboek gekeken en daar staat dat het een creatieve stroom representeert. Daar kan ik me erg in vinden(meestal komt vlak na zo'n droom een goede tekening van mijn hand) maar ik heb ook het gevoel dat er meer achter steekt.
Weet iemand dit?

minoes
17 februari 2010

gevoelens in je droom zijn belangrijker dan wat dan ook.

in de eerste instantie zou je denken: een slang...brrrr...eng!
maar aangezien jij je juist CLOSE voelt met deze slang , betekent het iets heel anders.
iets positiefs.

ik zit zelf te denken aan een dieren spirit.
maar het kan ook vernieuwing betekenen.
omdat een slang vervelt, en dan komt de zelfde slang eruit, maar net iets beter.

en toch...toch zit ik meer in de richting van een dieren gids , animal spirit te denken.
ik ben eens gaan googlen.
en dit heb ik gevonden. (ik hoop je engels kent?)

The snake has many symbolic meanings among various cultures across the world. In the Middle East, snake is seen as Mother Earth and immortality. To Christians, the snake is portrayed as evil, lust and temptation. In Asia, the snake is the life force awakened. To American Indians the snake is a friend who shares its secrets of the water element. Altogether, the tremendous symbolism placed on the snake makes it a powerful and worthy spirit guide.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

slangetje
21 februari 2010

Hey minoes,
Dankjewel. Ik heb mezelf ook wel eens verdiept in totemdieren, en idd, dit zou het kunnen zijn! :D
Kan je er 2 hebben? Ik heb nl waarschijnlijk ook kraai :)

Bedankt voor de info over het symbolische aspect v.d. slang :D

minoes
23 februari 2010

ik heb ooit een oefening gedaan met kaarten waarmee je je spirits kon achterhalen.

je hebt er (volgens dat boek) 1 voor elke windrichting. (4 in totaal dus)
1 voor je kern. je ziel, je ware ik.
1 voor je droomstaat, je wakkere deel van je geest.
1 voor je voeten. de ziel die je helpt je voeten op aarde te houden. realistisch te zijn.

daarnaast heb je er nog 1 voor je vrouwelijke kant, en 1 voor je mannelijke kant.
ja, elke man heeft een vrouwelijke kant, en elke vrouw heeft een mannelijke kant.

bij mij was heel frapant, de kernspirit de wolf.
daar had ik al mijn hele jeugd, van kleins af aan, een band mee gehad.
een wolf "verscheen" altijd zomaar, te pas en te onpas in mijn dromen.
ik kan me niet herrinneren wanneer het NIET zo was, in mijn jeugd.

bij diverse andere spirits, die dus WEL aanwezig zijn, maar in mindere mate helpen dan je KERN spirit, had ik ook wel associaties.
ik had eigenlijk bij maar 2 een "he, dat is raar" gevoel.

dus: JA. je kunt meer dan 1 spirit hebben die je helpt.
maar er zal er altijd eentje zijn die je het meeste raakt.
de andere zijn helpers...als het ware.

slangetje
24 februari 2010

Ok!!
Dan is de kraai een helper denk ik. Ik heb al veel langer iets met slangen. Ik denk ook dat ik nog een helper slang heb (een ratelslang) en dat de cobra de kernspirit is. Mijn karakter komt namelijk redelijk overeen met die van een ratelslang(tolerant naar de 'eigen soort', maar tegen buitenstaanders hebben ze een behoorlijk temperament en dat laten ze goed blijken) maar cobra's staan voor het creatieve en wijze.
Ik heb een idee voor een andere helper maar daar moet ik nog maar even wat verder over nadenken en opzoeken.
Bedankt voor de antwoorden en info minoes, heeft erg geholpen. :D

minoes
24 februari 2010

hoi slangetje,

ik geloof dat de kraai en de raaf de boodschappers tussen de twee werelden zijn.

het hier en nu, en het hiernamaals.
ze brengen ons de boodschappen van degene die al overgegaan zijn.
de doden dus.

waarschijnlijk weten heel veel mensen dat onderbewust al, vandaar dat deze vogels heel vaak een negatief stempel opgedrukt krijgen.
creepy...vindt men ze.
maar dat is niet eerlijk. het zijn alleen boodschappers.

als je er eentje dicht bij ziet, en hij kijkt je aan, en dan krast hij...alsof hij ECHT iets tegen je wil zeggen, dan moet je eens gaan mediteren of goed nadenken.
er is blijkbaar IETS...dat je moet weten.
dat je moet beseffen.
helaas kunnen ze niet echt praten, dus je moet er wel je best voor doen.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024