Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

achterna lopen

20 februari 2010

Er is een man in mijn leven waar ik best een goeie band (lees:intiem) en het altijd leuk heb, maar hij heeft een hoop shit meegemaakt met relaties, overlijden van een familielid die heel dicht bij hem stond, en hij kon daar met mij wel heel goed over praten, maar omdat hij nog steeds niet alles op orde heeft doet hij de laaste tijd heel kort tegen mij en ik heb zoiets van praat het van je af ik hoeft niet perse een vaste relatie met hem om het maar even duidelijk te laten weten maar ik wil er wel voor hem zijn als een goede vriend(in).

Mijn droom over hem ging als volgt:
Ik was thuis(of althans het voelde als mijn huis maar leek er niet op) en mijn familie was op bezoek ik keek uit het raam want in die droom woonde hij aan de overkant van mij (wat trouwens niet het geval is in reallife) dus ik keek uit het raam naar zijn deur ineens reed hij in een oude auto van de jaren '80 stormde naar boven ging naar binnen (ik keek nog steeds uit het raam en hij zag me niet) moment later stond hij voor mij deur deed de deur open, alsof hij de sleutels had van mijn huis en zei ik heb 2 jassen nodig..dus ik zeg verbaasd: '"Wat Doe JIJ hier?" (mijn familie weet niet van zijn bestaan af) dus ik geef hem 2 jassen, 1 zwarte jas wat duidelijk voor hem bestemd was en een jas voor een kind van 3/4 jaar en daarna ging hij gelijk weg, en ik vragen wat is er, wat is er aan de hand..hij rent weg en ik ren achter hem aan en op een gegeven moment komen mijn klasgenootjes mij helpen. Uiteindelijk ben ik in een soort cafe achtig iets beland waar je ook naar boven kan gaan maar de trappen waren geen trappen maar stoelen dus het was eigenlijk onmogelijk om die op te lopen, er zat een vrouw daar en die zij iets in de zin van 'het lukt je wel, maar wees voorzichtig' ben wel die stoelen naar boven opgelopen en toen ik boven was zag ik een soort kamer met bedden (soort ziekenhuisbedden) en hij lag daar, ik zei hey wat is er aan de hand, waarop hij zegt jaa ik weet het niet' moment later praat hij met mij alsof er niks is gebeurd en alles was weer normaal, wat me ook wel weer opviel in die droom is dat zijn 'persoonlijke spullen' dus zijn jas, sigarette ect. ect. naast hem op een hoopje lag zijn ook de dinge die hij gebruikt.

Zelf denk ik dat hij veel met zich zelf bezig is en ik me toch onbewust afvraag wat er allemaal gaande is in zijn leven en die wiebelende 'trap' die ik moest lopen was een soort van waarschuwing van dat ik me van bewust moet zijn dat ik dus op me bek kan gaan als ik met iemand omgaat die zijn dingen niet op orde heeft

Weet iemand misschien meer over deze droom ?

Groetjes simone

20 februari 2010

Hoi Simone58

Het huis in de droom is het symbool voor ons eigen lichaam, waarbij de openingen de openingen van ons lichaam kunnen vertegenwoordigen. Het is het huis van de ziel, ons eigen ik.

Het vervoer staat symbool voor de manier waarop wij ons levenspad bewandelen. De auto staat symbool voor ons eigen ik dat we onder controle moeten houden willen we geen brokken maken.

Met de jas verbergen we de geheimen die we niet prijs willen geven.

Wie in de droom helemaal alleen in een bar zit, is in het waakbestaan misschien niet helemaal tevreden met zichzelf en zou daarbij mogelijk zelfs een keer iemand anders willen zijn.
De trap vormt verbindingen tussen de verschillende verdiepingen, welke op hun beurt symbool staan voor de verschillende gedeelten van onze persoonlijkheid.

Liggen we in de droom in een ziekenhuisbed dan hebben we in het waakbestaan problemen die we zonder de hulp van anderen niet kunnen overwinnen. Mogelijk zijn we alleen maar zwaar depressief, maar als we in de droom in het ziekenhuisbed verzorgt worden staat een snelle verbetering in het waakbestaan te wachten, mits we de hulp van anderen accepteren.

De hele droom zegt dat die man het moeilijk heeft, alleen hij wil of kan er niet over praten, wacht rustig af tot dat hij er zelf over begint.

Kijk maar of je er wat aan hebt.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024