Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

fietswedstrijd

minoes
26 februari 2010

vannacht droomde ik dat ik met een klein groepje mensen een soort van fiets wedstrijd deed.
helemaal vooraan reed een goede vriend en ex-collega van mij, op zijn racefiets.
ik reed helemaal achteraan, op een heel gewone stadsfiets.

de overige deelnemers...ik weet heel zeker dat het er niet meer dan 8 of 10 geweest zijn.
gevoelsmatig denk ik dat ik ze zou moeten kennen, maar ik heb maar 1 echt bekend gezicht in mijn droom gedroomd: john.

de rest had allemaal heel goede fietsen. ik was de enigste op een heel gewone fiets.
ik reed achteraan, maar ik wist dat ik veel harder kon.
maar ik wilde mijn krachten sparen tot de eindstreep.

vlak tegen het einde, zette ik alles in: ik fietste en fietste en fietste...ik fietste IEDEREEN voorbij.
zelfs john, die elke dag en in het weekend en op vakanties aan racefietsen doet.
ik voelde een echt heel grote voldoening in wat ik zelf gepresteerd had.
(het ging dus NIET om de rest verslaan, zodat die ACHTER mij zouden komen, maar het ging erom om MIJZELF te verslaan. snap je?)

bij de eindstreep was het heel raar:
we moesten een gebouw in, waarbij je op een knop moest drukken om binnen te kunnen fietsen.
omdat ik de eerste was, drukte ik heel sociaal op de knop.
de deuren zwaaiden open, en de rest kon allemaal naar binnen fietsen.
zo was ik dus toch weer de laatste, maar dat vond ik blijkbaar niet zo erg.

wat ik daarna meemaakte vond ik echter WEL erg:
blijkbaar moesten we een stempelkaart laten zien om de medaille te krijgen.
en ik wist HEEL ZEKER dat ik die ook ergens had...maar ik kon hem niet vinden.
kwijtgeraakt blijkbaar.

de rest kreeg allemaal een medaille.
en ik niet.
terwijl ik, op mijn gewone fietsje eigenlijk een betere prestatie had geleverd, en over mezelf uitgestegen was, dan de rest.
de rest had het als het ware op hun sloffen moeten doen...en ik heb er voor moeten knokken.

het GEVOEL dat ik had bij die ex-collega...dat was overigens GEEN slecht gevoel.
ik keek HEM er niet op aan, dat hij met zijn racefiets en fiets-ervaring helemaal voorop reed, de hele tijd.
ik denk dat hij alleen symbool stond voor "collega's" in het algemeen.

hm...typisch...nu ik mijn droom opgeschreven heb, snap ik zelf ineens wat hij betekent:
op mijn werk ben ik een uitzendkracht.
en er zijn andere uitzendkrachten die NA mij gekomen zijn, en die nu al maanden een vast contract hebben.
puur omdat ze op een iets andere funktie zitten.
terwijl ik me kapot gewerkt heb, voor het werk...dagen van 9 en 10 uur gemaakt.
om vervolgens, bij de reorganisatie al mijn taken (die ik GOED deed!!) afgepakt te hebben. die werden onderverdeeld, onder andere bij die andere
personen die later dan ik binnen gekomen zijn, en eerder een vast contract kregen.

ik ben heel slecht behandeld op deze afdeling.
ik denk nu ineens dat deze droom daar precies over gaat.
al die tijd heb ik me als een heel goed collega gedragen. (gewoon met de rest mee gefietst, en aan het eind de deur voor hen open gehouden, terwijl ik had kunnen winnen.)
en eigenlijk voel ik me door iedereen - bazen en collegas (op 4 personen na) heel erg in de steek gelaten en verraden.

soms werkt een droom van je afschrijven blijkbaar ook...

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024