Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom over lego & prikken !

Alice.
1 maart 2010

hoi mensen,

ik wilde vanmorgen niet naar mijn stage en heb me dus ziekgemeld.
vervolgens kreeg ik echt een onwijs rare droom !

Weet iemand missschien of er een betekenis achter zit?
Ik weet hem niet meer helemaal maar hoemeer ik erover ga nadenken hoemeer ik me weer herinner.

ik ben thuis, op ,mijn kamer.
Er is een feestje of iets, ik weet niet meer precies..er zijn tenminste mensen beneden. neem ik aan, omdat ik stemmen hoor.
Ik stap dus me bed uit en ik moet door de kast heen klimmen want anders kan ik niet uit me kamer komen,
nou, oke ? gedaan dus... maar aan de ander kant van de kast kom ik in 1 grote witte blokkenwereld..
ik ren over alle blokken heen want ik krijg er een heal angstig gevoel bij..
op een gegeen moment sta ik opeens weer in het midden van mijn kamer.. waar een paar kleine onbekende donkere jongentjes van een jaar of
4,5 hele witte grote legohuizen aan het maken zijn..witte legohuizen met 2 muren nog maar.. met een rood dak.. maar het huis is niet dichtgebouwd met witte blokken in het midden en in de hoek van de kamer(??)

Nouuu ik loop dus de trap af en krijg het angstige gevoel weer dus ik ga rennen,
me moeder rent boos achter mij aan.. waarom weet ik niet.
waarheen ik heenren weet ik ook niet meer.. ik geloof dat ik weer in die witte blokkenwereld zit.
Opeens word ik beetgepakt en op een tafel gelegd op mijn buik.
dan komt er een dokter en die wil mij een prik in mijn rug geven..
Ik probeerde te gillen maar er kwam geen geluid uit mijn keel.

na de prik ben ik naar me moeder gestromeld maar die reageerde geloof ik iets dat het mijn eigen schuld was?
ik heb echt geen idee waar deze droom op kan slaan & of hij wel ergens op slaat..

& sinds ik opgestaan ben heb ik verschrikkelijke pijn in mijn onderrug (waar die prik dus gegeven is)
misschien is het wel dat ik verkeerd gelegen heb en dat ik dan in mijn slaap
heb geassocieerd met die prik in mn onderrug

Kan iemand mij hier meer over vertellen of ben ik krankzinnig? (A)

2 maart 2010

De kamer is het binnenste van het huis, dus in feite het centrum van ons eigen ik.

De stem die in de droom uit het niets tot ons spreekt kan ons raad geven maar ons ook op het slechte pad proberen te brengen.

Sluiten we in de droom zelf iets of iemand in de kast op dan willen we in het waakbestaan een waardevol iets of iemand behouden of bezitten. Het kan ook gewoon een oude gewoonte zijn die we niet los durven laten.

Het bed is de ruimte van onze geborgenheid waar we rust, warmte en seksueel genot vinden. Soms is het juist het bolwerk van onrust, ziekte en verdriet.

Het blok (kenhuis) in de droom kan een blok aan het been symboliseren als we het met ons meedragen.

Gaan we in de droom in ons eigen huis een trap op dan streven we in het waakbestaan naar een hoger bewustzijnsniveau. Gaan we daarentegen de trap af dan komen we in het onbewuste terecht. Ons bewustzijn wordt daardoor wel lager maar op die manier kunnen er weer wel verborgen zaken uit ons verleden naar boven komen.

De moeder zij staat voor geborgenheid, het zachtaardige, het beschermende, het autoritaire en de plaats waar de wedergeboorte plaatsvindt
.
De inenting in de droom is het symbool van voorzorg.

In dromen is de arts steeds een belangrijk symbolisch figuur. Zijn verschijning vestigt de aandacht op onze psychische gesteldheid. De arts biedt hulp en toont ons welke kant van onze persoonlijkheid, of welk probleem, behandeld dient te worden. De arts kan hierin ook alleen de functie van waarschuwer vervullen.

Zijn we in de droom bang voor een inenting of verzetten we ons er tegen, dan verzetten we ons in het waakbestaan tegen iets dat in wezen nuttig voor ons zou zijn.

Gillen we zelf naar iemand in de droom dan willen we in het waakbestaan mogelijk zelf contact met iemand.

Je vraag of iemand vertellen kan wat die droom betekend, ik denk dat je oppassen moet voor je rug, je leeft denk ik ook in een fantasie wereld en daar kom je ook niet verder mee

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024